• Blondina

Vad lallar du denna "pulka"

Maken kallar denna "pulka" för en sak, och jag för en annan. Vi är uppvuxna ca 25 mil från varandra, om det nu skillnaden beror på dialekt. Men båda är ju övertygade om att denne har rätt namn på den. Undrar också om det är av betydelse var ifrån i landet man kommer.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad lallar du denna "pulka"
  • mucklan

Men hallå. 

Olle Ville Börje Åke Bob!

Olle Ville Börje Åke Snow Racer funkar ju inte!

Det där är en bob!

Är från värmland jag. Som tur va är min sambo det också för hade han börjat snacka om snow racers hade jag dött. 

• SmultronKatt

Men gott folk,det heter Snowracer! Det fanns ett märke som hette Bob som gjorde "Bobby cars", kanske gjorde de även snowracer.

Det verkar som folk i norr var främmande för engelska ord ochhittade på ett snällare ord för svenska munnar... 

• VildVittra

Det är en Bob så klart men Stiga gjorde/gör en av dem och deras sort heter snowracer...kan väl inte kallar alla boar för snowracer för det...det vore ju som att kalla alla katter för....ehhhh...perser....funkar liksom inte.

BOB!

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • snöflingan84
    SmultronKatt skrev 2012-02-01 13:41:57 följande:
    Men gott folk,det heter Snowracer! Det fanns ett märke som hette Bob som gjorde "Bobby cars", kanske gjorde de även snowracer.

Det verkar som folk i norr var främmande för engelska ord ochhittade på ett snällare ord för svenska munnar... 

Det ligger nog något i det du säger..
Svar på tråden Vad lallar du denna "pulka"