Wielkip skrev 2012-01-31 14:27:58 följande:
Jag har utbildat mig så jag har alltid gjort det själv.
Microringar köps där extensions köps och sys fast på den sydda delen av trenset, googla/youtubea så finns det massa tutorials!
Keratinslingor i sig själva sliter inte, men om frisören inte vet vad hon sysslar med, typ fäster slingan i för liten del av det egna håret slits det av av tyngden på löshåret när det är blött etc.
Sen får man komma ihåg att man tappar ca.100 strån varje dag, dessa strån sitter ju fast i keratinet och 'lossnar' först när man tar ur slingan, trots att de släppt från huvudet långt innan.
Lim är jävligt bökigt och drar med onödigt mycket eget hår när man tar ut det och iflätning har jag aldrig stått ut med pga. Kliandet och hur knöligt det blir att sova på bakhuvudet.
Oj, tack för all info, mycket bra info här!!! Ska kolla det där med microringar, verkar helt klart intressant!
Ja jag vet det där med att det lossnar en hel del hårstrån naturligt varje dag men det här var liksom hela hårtussar så jag tror inte det var helt normalt. Det gjorde sjukt ont när jag tog ur dem, hade ont i huvudet i två dagar efteråt efter allt slit, gjorde det hos samma frisörska.
Har också hört att iflätning gör ont och kliar. Tack för all din info, bra att få höra andras erfarenheter!