Acelise skrev 2012-01-31 10:13:21 följande:
Ja, det finns ingen logik i deras argument! Måste absolut ta detta vidare...
Framförallt blev jag nog irriterad på sättet de talade över min sons huvud, stirrade länge på honom, granskade hans ögon m.m. i ett känsligt lämningsögonblick. Snacka om att inte känna sig välkommen...
Tycker generellt (lite OT här) att man borde sluta prata om barnen när de hör hela tiden. Visst är det oundvikligt ibland, men man kan göra det på ett bra och respektfullt sätt, inte "snacka skit" om barns sjukdomar, brist på aptit, tendenser att putta andra barn m.m. (eller vad det nu kan vara). Blir ju en självuppfyllande profetia till slut och jag skulle inte känna mig bekväm som barn om det var så. Har vid ett par tillfällen också hört personalen prata lite om andra föräldrar (när jag hämtar och de inte har sett mig än), på ett mindre positivt sätt. Kan föreställa mig vad de säger om mig idag...
Håller helt med i detta. Påminner om det bemötande vi fått också. Kändes ungefär som att dottern var spetälsk eller pestsmittad! (Har de en utarbetad taktik att prata över barns huvuden på förskolorna tro?)