Max-John
Vad tycker du om dubbelnamnet Max-John?Jag tror inte att det finns någon i Sverige med det namnet.
Däremot vet jag två små grabbar i utlandet som har Maxion som andranamn. Låter ungefär lika.
båda är fina namn tycker jag .....men jag är tyvärr allergisk mot dubbelnamn
Fult som dubbelnamn
Nja. Jag gillar verkligen dubbelnamn, men om det börjar på "Max" så känns det som något typ av tramsigt superhjälte-namn, typ "Max-John och Mega-Erik"
Både Max och John är fint men inte som dubbelnamn.
Nix, funkar inte, fult.
Rälig kombo.
Bättre än Maxion, jag röstade på fint. Namnet är dock inte fint- men det går an ibland.(??) Jag gillar inte namnet Max, jag tycker det är ett fult ljud men ihop med John blev det bättre- därav min röst.
Lite svåruttalat!
Det känns som att jag inte spontant vet var trycket skall ligga när båda namnen bara har en stavelse var. Skall det vara i analogi med Gun-Britt, dvs emfasen ganska jämnt fördelad? Eller skall trycket ligga på namn nr två? Eller på Max? Men då låter det som någon påpekade, som ett prefix i still med "mega" "super" och inte som ett namn.
Men om en generation eller två kommer säkert alla att veta hur det skall sägas, bara någon familj vågar börja kalla barnet max-John. Så kör hårt!
Max-John? Skämtar du? :-O
I så fall är Bert-Greger, Urban-Jan eller Bert-Klas snyggare!
Såsom varande norrlänning tycker jag att det är lika naturligt att kalla ett barn Max-John som att kalla det McDonalds-Kalle.
Nej nej nej. Max eller John med det andra som andranamn - helt okej. Dubbelnamn.... neeeej.
Sjukt fult.
Jag tycker att John och Max är fina separat, tillsammans ser det helmysko ut!
Max-John = blä
Maxion = fint
svårt att uttala - blir inget "flyt" i namnet.............