• Ylemi

Korta frågor om Ensamma föräldrar och den Lillla familjens semester!

Rigor skrev 2012-01-31 16:53:03 följande:
    Hur gammal är du och ditt/dina barn?

Är du ensam på heltid? Annars, hur mycket delad tid har du?

Vad brukar ni göra på sommarsemestern, vinterlov mm?

Åker du och din lilla familj själva eller åker ni tillsammans med någon/några fler?
    Vuxna/barn? Släktingar/vänner eller ...?

Vad har du för planer för sommaren?

Har du funderat på att hitta andra ensamma föräldrar och semestra med dem?

Hur ser din önskesemester ut? Brukar du själv åka på egen semester utan barn?

Får du extra underhåll för extra utgifter under tex sommarlov av den andra föräldern?

Vad är det bästa/sämsta med din lilla familjs semester?

Ensam på heltid sen dag ett, har ett barn på 7 år. Hakar på andra, vänner och släktingar både med och utan barn till landställen. Har åkt utomlands några ggr och då med vänner, släktingar utan barn (inte medvetet valt bort att åka med andra som har barn det har bara blivit så just när vi rest). Har även åkt utomlands själv några weekends och en liten längre resa (10 dagar) och då haft barnvakt. Jag försörjer mig och mitt barn 100% själv förutom underhållsstödet givetvis.

Min drömsemester nu är en riktig klassisk charter, helst på nåt all inclusive med Bamseklubb och hela kittet. Bara njuta av sol och bad och inte göra nånting. Våra senaste resa i höstas var till en storstad och mitt barn vill nog hellre bada och jag med nästa gång!!    
  • Ylemi

Hur gör du själv? Antar att du är ensam förälder..

• Ylemi

Men nu kom jag på att jag har ju faktiskt fått extrapengar!! Inte uttalat för semestern men jag sökte en fond för ensamstående föräldrar och har fått ett flertal utbetalningar under åren på några tusen kronor åt gången. Hur kunde jag glömma det??

Har som du TS testat på camping. Det va på Gotland i Kneipbyn eller vad det heter. Mitt barn hade en dröm om att tälta så det gjorde vi. Jag säger bara aldrig igen!! Camping är inte min grej, det skulle va i stuga då men helst hyr jag en stuga eller ett hus som inte ligger på en campingplats i framtiden.

Men Bamseklubben!! Det skulle va nåt, precis som du säger slippa höka precis hela tiden!     

• Ylemi

Skickade ett litet PM till dig om det där med fonder. :)

Svar på tråden Korta frågor om Ensamma föräldrar och den Lillla familjens semester!