• Anonym

Hjälp har missat faktura från transportstyrelsen...

för tillverkning av körkort, den var utskriven 27:E fick den i dag betala de nu direkt men den dras i morgon står det. Vad kan hända det står att den ska betalas omgående annars skickas den för indrivning( vad är det)? HERREGUD JAG HAR RINGT MEN DEM HAR STÄNG OCH JAG HAR mailat är så orolig att den ska gå till fogden nu...280kr liksom snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Hjälp har missat faktura från transportstyrelsen...
  • Anonym

Det händer väl ingenting? De gör inte körkortet om du inte betalar.

Jag glömde själv att betala och undrade som tusan var körkortet blivit av (jag hade skickat in pappren och bilden), kom sen på att jag inte betalat och gjorde det och sen kom kortet.

Sista dagen att betala är väl när ditt körkort går ut, men det finns inget som säger att du måste förnya det direkt då, även om det är önskvärt.

• Anonym

Men när är sista betalningsdag? Är det idag?
    Är det en ordinarieräkning eller en påminnelse du fått? Hur som helst ska det inte vara något problem om betalningen blir ett par dagar sent, det dröjer oftast minst 7 dagar innan en påminnelse/ meddelande till inkasso (beroende på vilken faktura du pratar om) skickas ut.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-31 17:25:35 följande:
    för tillverkning av körkort, den var utskriven 27:E fick den i dag betala de nu direkt men den dras i morgon står det. Vad kan hända det står att den ska betalas omgående annars skickas den för indrivning( vad är det)? HERREGUD JAG HAR RINGT MEN DEM HAR STÄNG OCH JAG HAR mailat är så orolig att den ska gå till fogden nu...280kr liksom snälla hjälp mig!
    Har du fått flera påminnelser? Och har du fått körkortet i handen?
    Jag trodde det också var som första anonym säger. Har fått flera inbetalningskort med posten när mitt körkort gått ut, utan att det hänt något.
  • Anonym

Eftersom de har stängt nu finns det ju inget du kan göra idag, inget kommer heller att hända. Ring dem imorgon om du är orolig.

Lycka till ,det kommer att ordna sig! Glad

• Anonym (134511)

Jag betalade in det EFTER jag fick mitt körkort :S ..

• Anonym

den skulle vart betald 4/1 första fakturan, jag har redan mitt körkort det var en tillverkningsavgift!
    påminnelsen kom först i dag den var utskriven 27e. jag har ju trott den varit dragen i från räkningskontot så jag fick världens chock när påminnelsen kom i dag, jag betala direkt...

• Anonym

27 jan? Då kan du vara lugn.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-31 17:29:55 följande:
    Eftersom de har stängt nu finns det ju inget du kan göra idag, inget kommer heller att hända. Ring dem imorgon om du är orolig.

Lycka till ,det kommer att ordna sig! Glad
    Jisses jag blir så nervös! =(
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-31 17:30:34 följande:
    27 jan? Då kan du vara lugn.
    Påminnelsen var utskriven 27 januari och jag fick den i dag och betala i dag...är du säker, har aldrig haft på inkasso eller fogden och vill inte ha det för ynka 280kr när vi är i husköpar tagen, åhh jag är så klantig =(
  • Knudson

Jag är rädd att det blir fogden. Dina tre närmsta år är nog förstörda.

Svar på tråden Hjälp har missat faktura från transportstyrelsen...