Inlägg från: MoaElis |Visa alla inlägg
  • MoaElis

Top Model Sverige!

Det är lite roligt att läsa hur mkt  ni stör er på allt & alla ;)

• MoaElis
    RS89 skrev 2012-02-16 16:15:58 följande:
    så ni bara vet Sibel ÄR EN MAN...eller var?

han heter Mahsun Kara, eller hette tills han opererade sig till "tjej". 
    fick bekräftat av min kompis som gått i samma klass som han fram till högstadiet. 
    så nu vet ni det med säkerhet =P 
    Men är det verkligen sant? Måste säga att jag tvivlar på det. Jag tycker inte hon liknar en man så mycket...
  • MoaElis

Men Sibel pratar ju verkligen som en kvinna? Tänkte inte tanken att det var en man när jag såg henne... Vilket det känns som man skulle ha gjort annars, är fortfarande väldigt tveksam om det stämmer...

• MoaElis

Jag tycker inte det är speciellt lik, kan vara vem som hellst. Oavsett så tycker jag det är fel att ta upp det & lägga ut bilder.. Om det nu är sant, så får väl Sibel komma ut med det om hon vill. Om det inte är sant så är det förtal...

• MoaElis
    RS89 skrev 2012-02-25 23:09:03 följande:
    men det är ju inte spekulationer, det är dem som inte tror på mig och tror att jag skriver något helt taget ur luften som gör det till värsta diskussionen! 

aja, bilderna finns på min blogg gaagas.blogg.se/2012/february/sibel-i-top-mod... 
    Men om det nu är sant, vad gör det? Är det intressant på något sätt? Förstår inte riktigt anledningen till att skriva det på ett forum & lägga ut en massa bilder. Du verkar nästan besatt av sibels ev könsbyte...
  • MoaElis
    Cherrry skrev 2012-02-28 20:26:48 följande:
    Stod i Aftonbladet att Viktoria har aspergers kanske därför hon Är lite konstig . Tycker oxå att Jonas är skit vidrig äcklig
    Om man har aspergers så har man nedsatt social förmåga,  har inget med att man är konstigt/korkad att göra.

För övrigt gillar jag viktoria, det är häftigt med folk som vågar vara sig själv.. Finns få såna människor.
  • MoaElis
    zigne skrev 2012-03-01 07:05:28 följande:
    "Nedsatt social förmåga"!  Ja då har vi väl asperger lit till mans. Jag skulle tex ALDRIG klara av att vara i teve och stå framför en jury och bli bedömd och bo med en hel skock andra kvinnor. 
    Du borde läsa på lite mer... Men ja, om man skulle utreda alla människor är det förmodligen många som skulle få diagnosen, eller någon annan diagnos.
  • MoaElis
    zigne skrev 2012-03-01 12:30:39 följande:
    Nej för det vågar ju en person med asperger vara och man behöver kanske inte kunna tyda ansiktsutryck när man ska bli topmodel?Har du någon aning om när det kan vara ett handikapp att ha aspergers?
    Alla med aspergers har inte svårt att tyda ansiktsutryck, alla är olika.
  • MoaElis
    zigne skrev 2012-03-01 12:54:03 följande:
    Ja men vem har satt diagnosen? En läkare eller hon själv? Hon är med i teve och ställer upp på intervjuer och låter sig fotograferas i pressen!!!  Vad har hon problem med.....jo ögonkontakt...... ??? Och då får man en diagnos? Vart är vi väg? By the way så läste jag i pressen att Alexandra Pascalid.... (vet inte hur det stavas) hade ADHD och sedan hör jag henne säga i radio att den diagnosen hade hon ställt själv!!! suck
    Förmodligen en läkare då hon säger att hon fick diagnosen vid 6 års ålder. Hon skriver också att hon haft det jobbigt i uppväxten, men att det går bättre nu.
  • MoaElis
    zigne skrev 2012-03-01 13:13:29 följande:
    Jag tror att den läkare som satte diagnosen gjorde den lilla sexåringen en rejäl otjänst!! VANVETT att sätta en sådan stigmatiserande diagnos på ett så litet barn.(det gjorde man inte förr men det är väl kanske ett 2000-tals fenomen?) Tacka f..n att hon fick det jobbigt när hennes föräldrar med största sannolikhet informerade omgivningen och skolan om att jäntan hade asperger!!! Man blir ju väldigt lätt sin diagnos och skyller på den hela tiden. Men nu har det kanske växt bort?? Eller har hon sk "högfungerande asperger"? Ännu större anledning att INTE ställa en diagnos. 
    Jag håller med men det beror också på, kan vara till hjälp också, folk kan få mer stöd & förståelse om dom får en diagnos.
  • MoaElis
    zigne skrev 2012-03-01 13:52:47 följande:
    Ja men vem behöver inte stöd och förståelse? Det behöver alla barn!!! Varenda ett! Och vuxna också många gånger. Då kanske vi alla vore betjänta av att någon klåpare till doktor gav oss en diagnos?? Jag har säkert asperger (grav variant) för inte skulle jag kunna stå i teve och prata och tåla att man kritiserade mej. Jag ställer aldrig upp när det ska fotograferas överhuvudtaget!!!  Snacka om att diagnoshysterin gått för långt!!!! 
    Jo, men nu ser ju världen ut som den gör & förtåelse finns det väldigt lite av. Alla ska vara likadana...

Grav aspergers har man inte bara för att man inte vågar/vill vara med på tv... Har inget alls med att våga göra saker att göra, är ju som att säga att man har en diagnos bara för att man inte vågar hoppa fallskärm.
  • MoaElis
    Cherrry skrev 2012-03-09 10:34:32 följande:
    Får kolla på tisdag vad det står på hennes ålder fick för mig att det stod 16men jag vet inte hon beter sig i allafall omoget
    Det står att hon är 17 år.. Men ålder har inte så mycket med mognad att göra, finnas mogna 17 åringar & väldigt omogna 20 åringar..
  • MoaElis
    enmänniska skrev 2012-03-21 14:13:41 följande:
    ja men de är väl ungefär i samma ålder allihop? Alla ser ju unga ut men Rebecka ser ju ut som ett barn!!
    Ja, vad konstigt att folk ser olika ut. Utvecklas olika,osv...

När man är 17 år, så är man ju faktiskt ett barn, det är väl dom andra som ser äldre ut än dom är.
Svar på tråden Top Model Sverige!