umgänge och 11-årings åsikt.
Jag är boende föräler och pappan bor två timmar bort, han har umgänge varrannan helg och loven har vi delat upp. Våran elvaåring vill inte alltid åka dit på grund av aktiviteter här hemma. Vad gör man i det läget? ex hon vill åka på läger på februarilovet när hon ska till sin pappa, han gav med sig till slut med villkår att han fick dem under påsken, han undrade också hur vi skulle göra framöver. Han menade att hon kommer vilja göra andra saker nästa och nästa gång som hon ska dit. Han är av åsikten att hon kan inte få allt som hon vill, jag ska bara säga nej,` jag måste ju få träffa mina barn`. Han sa att hon lär bli besviken många gånger men det får hon ta, han säger jag vill och har rätt att träffa dem. Jag fårstår väl honom också, men hur ska man göra? hon blir inte yngre, det kommer komma allt mer och mer saker som hon vill göra här hemma. Det var hans val att flytta till ett ställe som han inte har anknytningt till och sagt upp sig från sitt jobb. Vad gäller igentligen? någon som vet? Tack på förhand.