• Anonym (fundersam)

sköra slemhinnor...vilken olja??

Hej! Jag har fått konstaterat sköra slemhinnor och påbörjat behandling. Det känns bättre men när jag kissar svider det i underlivet och är irriterat en stund efteråt. Barnmorskan rekommenderade olja så jag provade aco intimolja men kände mig mer irriterad nertill, Kan ni rekommendera någon bra olja? Hur lång tid ska man ge det? Ska det lindra medetsamma eller man får räkna med att det tar ett tag? kramisar

• Svar på tråden sköra slemhinnor...vilken olja??
  • emmisss

Vanlig olivolja eller mandelolja ( finns på apoteket) är bra!

Du kan oxå testa Ovesterin med östrogen, en salva för torra/sköra och irriterade slemhinnor!

• Anonym (salva)

Håller med svarare ett om att Ovesterin är bra. (har haft problemet i femston år själv)

Olja lindrar, men Ovesterin gör att slemhinnorna blir mindre sköra, dvs åtgärdar själva problemet. Om du använder den varannan dag så märker du resultat redan efter tio dagar ca. Man behöver inte vara rädd för att det är hormon i, det verkar bara lokalt och går ur kroppen ganska fort. 

Vad bra att du fick diagnos! Jag fick kämpa som en galning för att få hjälp, det tog åratal. Hoppas att du snart blir bättre! 

• Fröken66

Ren kokosolja,utan lukt!!,den ska vara jättebra,kan användas till hela kroppen,finns på hälsokost.

• Hoppfull84

håller med förgående om ovesterin kräm att smörja med, jättebra och stärker skör slemhinna, bara att smörja på!

Svar på tråden sköra slemhinnor...vilken olja??