Fru xx skrev 2012-02-17 17:29:36 följande:
Skrev om detta även i Ava Riga tråden men skriver här med. Region Skåne har så kallad "barnlöshetsmottagning" på gyn mottagningen på Helsingborgs Lasarett, det är för orivilligt barnlösa, varje vardag morgon/förmiddag. Där kan man få hjälp med tex vul och blodprover, kostar som vanligt besök dvs 300 kr och frikort gäller. Man får tid snabbt och lätt, inga diskussioner. Jag har varit där många gånger, nu senast på två vul inför ÄD utomlands. Kan tänka mig att man får samma hjälp på gyn mottagningen på MAS också och säkert även i Lund, det är ju för sjutton Region Skåne det med. Vad gäller recept vet jag inte hur de ställer sig. Jag fick mina finska recept översatta till svenska av min gamla IVF klinik, Cura i Malmö, utan kostnad. Cura i Malmö hjälper även till med vul men det kostar runt 800 kr. Lycka till!
Ja det kunde ju vara något frågan är bara om det gäller även oss som fyllt 40, har kontakt med två andra kvinnor som jag skrev i andra inägget så har ingen av oss blivit väl behandlade.... Var i kontakt med Cura i nuläget tar dom inga nya patienter..... Tack för tipset ska forska i det :)