• Guilliotine

Fixakontraktet.se, hyresrättsbyrån,se och liknande sidor, funkar det?

Jo, nu är det så att jag är i lite desperat behov av en lägenhet. Det tog slut mellan mig och sambon väldigt hastigt och vi bor fortfarande ihop i brist på annat val. Står i en rad olika bostadsköer men bara en med vettig kötid, och det är sällan det dyker upp en vettig lägenhet. 

Så i min jakt på boende har jag kommit i kontakt med sidor som fixakontraktet.se och liknande som är betaltjänster för att få en lägenhet. Deras löften är tjusiga och så, men är det någon här med faktiskt erfarenhet?  Hur gick det, hur snabbt gick det? Finns det någon chans för mig som vill ha en etta eller tvåa på under 4.200? Har jobb och inga anmärkningar, så där borde det inte vara några problem. 

Så, alla erfarenheter tack!  

P.S. Tar gärna emot tips på andra sätt att få lägenhet, eller hyresvärdar i norr-ort där köplats ej är viktigt. =)  

• Svar på tråden Fixakontraktet.se, hyresrättsbyrån,se och liknande sidor, funkar det?
  • maskinpilot

Det skulle  underlätta om du kan uppge vart ganska precis du vill bo. Staden och stadsdelen.

• EnsamMammaTillTvå

Åh! Vill också veta!

• Guilliotine

Är inte så petig, norr-ort som det står där uppe. Stockholm kanske jag skulle skriva dock. =) Men jobbar i Bromma, så typ där i närheten, max en halvtimmes bilfärd därifrån iaf. Väsby, Solna, Sundbyberg, Kista, sollentuna, etc. Är inte infödd stockholmare så har inte så bra koll på alla förorter och så.

Stadsdel och så är inte såå petigt, vill kanske inte bo i de absolut sunkigaste och mest kriminella delar dock.. 

• Guilliotine

Kan tillägga att jag har köplats i Väsbyhem sedan -07, är medlem i Hässelby hem där man inte behöver köplats, och jag kollar dagligen Sundbybergs Förvaltaren för Bostad Bums'are. 
     Men ändå går det långsamt.. 

• tjej87

Stena fastigheter har lägenheter utan kötid i iaf Väsby, dom väljer vem som ska få lägenheten. Hör med dom, det lönar sig förmodligen att vara på dom och tjata också

• Guilliotine

Har varit inne på Stenas hemsida och kikat, men ska prova maila och kolla också. Det är dem vi bor hos nu, så de behöver ju inte kolla referenser iaf. =)

Svar på tråden Fixakontraktet.se, hyresrättsbyrån,se och liknande sidor, funkar det?