• ELHU

Vad väger er 7 åring??

Idag va min son till skolsyster för vanlig koll... vikt, längd syn osv.

Allt visar sig bra men hon påpekade starkt att vår son är överviktig! I våra ögon ser han absolut INTE överviktigt ut!!!
    Jag blev skraj förstås och undrar nu vad era 7, snart 8 åriga grabbar väger? 

Vår kille rör sig jättemkt, dock något mindre nu under vintern när det är kolsvart när man kommer hem. Men resten av året får man tjata ihjäl sig på att han ska komma in istället. De vill jämt ut i skog o mark, cykla osv.
    Blir lite rädd då vi har mkt övervikt på både min o pappans sida.. kanske genetiskt?
    Lång är han oxå... över medel enligt kurvan.

Vikt och längd tack!       

• Svar på tråden Vad väger er 7 åring??
  • ELHU

27 st har läst men ingen vill berätta vikten på sina 7-8 åringar?

Eftersom vi inte ser någon övervikt, utan endast kurvan visar det... så är vi bra nyfikna vad era grabbar väger o hur långa de är. 

• tessi3h

Har ingen 7 åring men en sexåring. Han väger 24 kg och är 127 cm lång. Vikten måste ju ses i relation till längden som kan variera kraftigt.

• Karisma

Liam fyllr 8år nu i mars och han väger 25kg nu och är runt 128-129cm gissar jag. Han låg på 15.2 lr ngt sånt på bmi.

/K

• Boost

Vad väger din son och hur lång är han?
    Finns ju bmi tabeller för barn som du kan jämföra mot.

• cosinus

Har bara en dotter i den åldern men hon väger knappa 20 kg till vad jag skulle tro är 120 cm.

• pigglet

Dottern väger 26 kilo, fyller 8 i mars. Vet inte hur lång, men ca 130 cm skulle jag gissa.

• Tuffen

Två söner. En 5-åring och en 9-åring. Båda är långa för sin ålder. 5-åringen väger 23-24 kg, 9-åringen 41-42 kg. 9-åringen tränar massor och är en muskulös kille ( och muskler väger mkt). Båda är stora och starka och ser äldre ut än vad de faktiskt är. 

• ELHU

Vår son är 134 och väger 34kg.
    Han ser inte överviktig ut alls. Därför blev jag så förvånad när sköterskan sa att han är överviktig och vi måste hålla igen.
    Han är ju lång och "normal" i kroppen... Skulle han va smalare så ser han ut som en metmask.

Svar på tråden Vad väger er 7 åring??