Inlägg från: Coriander |Visa alla inlägg
  • Coriander

Släppa iväg 16 åring till Egyptien?

Nej det skulle jag inte... speciellt inte till ett land som Egypten...inte liksom det lugnaste stället man kan dra iväg till. 

• Coriander
    lostinspace skrev 2012-02-01 20:22:42 följande:
    En 16-årig tjej dotter med tre killar i egypten? Herregud, i bästa fall får du en sönderknullad dotter hem. I sämsta fall får du 10 kameler istället... Nej, gör för allt i världen inte det!
    På tal om kameler, så var det precis vad som höll på att hända ett par bekanta i Egypten några år sedan. Det här paret (två vuxna på 35år) har båda rest mycket runt i världen, så de är vana vid det mesta..... men det här tog priset: När de var på strandpromenad kom det fram ett gäng män som ville köpa kvinnan!! De föreslog mannen att han skulle byta sin kvinna mot 40 kameler! Mannen sa ju förstås nej, men männen hade varit väldigt efterhängsna och stämningen hade mot slutet blivit hotfullt. Som tur var befann de sig i närheten av hotellet, så de tog sig dit snabbt. 
  • Coriander
    HeavyD skrev 2012-02-01 20:32:22 följande:
    Nej ingen lag men jag vet att flera resebolag inte godkänner det längre pga saker som hänt på resmålen
    Japp, det här stämmer faktiskt. Finns resebolag som säger blankt nej om minderåriga inte har någon vuxen med sig. 
  • Coriander
    Wicked113 skrev 2012-02-01 20:49:19 följande:
    Om min dotter var bara 16 så skulle jag inte släppa henne någonstans ensam med kompisar! Van vid att få allt som hon vill?! Vad är det för trams? Du är mamman, det är du som ska se till att hon är trygg! Säger du nej så är det väl ändå ett nej som gäller
    word!
  • Coriander
    anoonymmm skrev 2012-02-01 20:51:43 följande:
    När hon fick ett nej till att åka till festival i somras så gjorde hon det ändå, och jag skulle kunna tänka mig att hon skulle lyckas åka fast vi är emot det. Så att kompromissa är nog faktiskt det enklaste även om det låter väldigt fel.
    Och ni straffade henne hur för att hon drog till festivalen som ni förbjudit henne åka till? Har det liksom aldrig funnits några konsekvenser för oönskat beteende i ert hus under hennes uppväxt, så är det ju lite sent att börja nu, tyvärr. Det är vad man får vär man vill vara kompis med sina barn istället för att vara föräldern som ibland är "elak" och säger nej.
Svar på tråden Släppa iväg 16 åring till Egyptien?