Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Kläder under bärjacka?

Jag har inte haft så mycket på dem generellt....har utgått ifrån mig själv så att säga (vad jag behövt under), men däremot sett till att ha haft ordentligt upptill och nedtill så att säga - de delar som "sticker ut". Ordentligt på huvudet och halsen liksom fötterna.

• Flickan och kråkan
    Veladis skrev 2012-02-02 12:26:58 följande:

Bärjackan har ju en inbyggd dubblefleece-krage för förälder+bebis. Luva har den också för båda, men den är nog för stor och huvudet sticker l iksom inte upp så långt ännu. Mössa+tossor är ju själkvklart, och kanske tunna vantar.

Ja, det beror ju på åldern. När vi hade som kallast så var mina rätt "stora" så då stack huvudet upp ordentligt och fötterna stack ut. Här har vi blåsigt så för vår del var det viktigt att ha rejält på fötterna för de blev lätt kalla när de satt stilla. Du känner ju på henne också .
  • Flickan och kråkan
    MeAndBaby skrev 2012-02-04 16:23:59 följande:
    Det finns alltså speciella bärjackor? Jag kör med en gravidjacka, funkar super. I sjalen har lillen vanlig body, byxor och fleecejacka med luvan uppdragen över mössan. Vantar och extra sockor. 

Fördelen med bärjacka är att man kan bära på ryggen också. Och att ett rätt stort barn får plats . Jag kan fortfarande använda den med min snart 3-åring. Dessutom kan man lätt ta bort panelen så att den kan användas som en helt vanlig jacka.

Jag har Suse´s kinder:
    http://www.suseskinder.com/

Svar på tråden Kläder under bärjacka?