Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis

Kläder under bärjacka?

Jag tycker det är svårt att avgöra hur mycket man ska klä de små i kylan. Jag planerar att ta sjal+bärjacka idag när jag hämtar storebror på fsk. Det är -10 här. Min dotter är en månad, jag bär i trikåsjal eller BB-tai och har en Mam bärjacka, ganska tjock. Min kroppsvärme och sjalen värmer ju också... tips?

• Svar på tråden Kläder under bärjacka?
  • Veladis

Jag har ju typ långärmad undertröja och tunn fleece under jackan. är det lagom för henne med tro...  Fleecebyxor kanske.
    Jag har också en Pop ullfrottéoverall till henne som jag kan använda. Jag bär i omslutet kryss så i stort sett hela hon värms ju av sjalen också. Tossor, vantar och mössa är ju bra.

• Veladis

Det är ju lätt att ta på dem för mycket, det märks ju även i vagnen...

• Veladis

Bärjackan har ju en inbyggd dubblefleece-krage för förälder+bebis. Luva har den också för båda, men den är nog för stor och huvudet sticker l iksom inte upp så långt ännu. Mössa+tossor är ju själkvklart, och kanske tunna vantar.

• Veladis

Nu testar jag med vanliga kläder (body+strumpbyxor),ullfrotteoverall, mössa,vantar & tossor och så tar jag med en extra fleece. Den får ju liksom plats i fickan...

Svar på tråden Kläder under bärjacka?