• Esther2

ProgesterAll??

Hej! 
    Jag dyker in här då jag precis börjat med progesterall. Jag har en dotter på två och ett halvt som det tog 11 månader att få till. Jag hade ätit p-piller innan så det tog några månader att stabilisera sig för mensen, innan den blev normal. Jag har aldrig annars haft problem med oregelbunden mens men däremot PMS med råge, som tyvärr förvärrats efter förlossningen. Jag blödde en del i början av graviditeten, vilket var obehagligt men allt gick ju bra. 

Nu till varför jag prövar Progesterall. Vi vill ha en till liten. Jag började googla en del på pms och kom då in på progestron. Jag har struma så det i sig är ju inte bra för fertiliteten då det sänker progestronet och progestron bristen är anledningen till varför jag har pms fyra dagar efter ÄL och fram till mensen kommer. Jag har en normal luealfas på 13-14 dagar så det är ju bra.

Sen jag började med krämen har jag inte haft ett enda pms symtom förutom lite ömmande bröst. Jag brukar vara ett vrak vid det här laget....

Jag tar en klick som en kikärta på morgon och som en ärta på kvällen.

Jag hoppas ju på ett plus om nio dagar men har inte höga förhoppningar. Detta är bara tredje försöket och första med Progesterall så det är egentligen ingen panik. Skönt att kunna lufta med andra i samma sits:)

• Esther2

Hej Alla.

Så jobbigt Capiche, jag hoppas det pickar på ett hjärta där inne nästa gång du går på kontroll. Livet stannar ju till när man går med ovisheten. Man vill ju så mycket. Jag blödde i omgångar de första veckorna med min dotter och varje gång panik beställde jag en tid hos gyn för att se om det var kört eller inte. 

Jag funderar på att ta ett grav test på fredag vilket är bim -4. Kanske är det lite tidigt och egentligen tror jag inte alls att jag är gravid men hur skulle clearblue annars tjäna pengar:)

Jag har inte haft några pms känningar alls förutom ömma bröst denna månad. liiiiite irritation men verkligen lite i jämförelse. Jag brukar vara svullen, ha cravings, ont i brösten, deppig, irriterad. Så nytta gör krämen garanterat.
    Däremot har jag dragit på mig en rejäl förkylning vilket jag inte brukar göra. Typiskt men dottern har ju precis börjat förskolan så det kommer mer av den varan.

Lycka till och Grattis Rebster:)

• Esther2

Fasiken! Minus idag och onda bröst + svettningar på natten = Mens på G. Jag har ju bim om fyra dagar men vet redan nu att det är kört:(

Ska jag sluta med krämen två dagar innan Bim? Eller hur skulle ni göra?

Tack på förhand 

• Esther2

Oj jag hoppas verkligen på det bästa för dig Capiche. Även jag håller tummar och tår för dig!!!

Jag har fått rosa flytningar idag och det är bara på dag tio från äl vilket betyder att mensen kommer imorn. Jag har då haft en cykel på 21 dagar och luteal fas på 11 vilket ALDRIG hänt mig. Varför har den helt plötsligt kapats  med tre dagar.... Jag blir lite lät beklämd då det inte är det jag var ute efter. Jag har ju knappt haft pms eller ont, annat än i brösten och lite lätt molvärk.  Och nu mens alldeles för tidigt. Vad är detta. Har det hänt någon av er att ni fått kortare cykel. Jag hade bara 25 dagar innan och nu 22.

Åh jag blir galen av sånt här. Funtar på att boka en tid hos hormonharmoni för 2800 för utredning. Är jag lite väl hetsig eller?

Hoppas ni orkar svara på mina frågor

Svar på tråden ProgesterAll??