• TovaLova

ProgesterAll??

Hej,

Nu har jag köpt ProgesterAll men nu vet jag inte om jag vågar använda den!

Vi har försökt att få barn nr 2 i 2 1/2 år men inget händer, vi har varit på utredning och allt visade sig vara bra.
    Jag har nog provat alla hemmakurer man kan tänka sig och nu var det ProgesterAlls tur men vågar jag??
    Någon som provat och finns det någon med goda erfarenheter av detta?? 

• Svar på tråden ProgesterAll??
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-08 13:00:45 följande:
    Hmm kan vi lämna att gorm nu och vill ni fortsätta vara elaka med varandra gör det i någon annan tråd. Detta är en positivt peppande tråd :) 

Spännande. !

Jag är ÄL+7 idag, sticker i livmodern från och med i morse. Rädd mensen ska dyka upp för tidigt. Vill verkligen plussa nu! Min karl fyller jämnt den 18.e och skulle vara ganska skojj slå in ett sticka där det står gravid.  :) 
    Nog för jag försöker ställa in mig på att det kommer inte bli något denna månad heller så jag inte blir allt för ledsen. 
    Jag har inte negativa symptom än av progesteron krämen iaf. :) skönt.

Ha ha Capiche då får du slå in digitalt precis innan det ska ges för det står bara i 24 timmar, men det kanske du visste.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-08 18:48:36 följande:

Ha ha Capiche då får du slå in digitalt precis innan det ska ges för det står bara i 24 timmar, men det kanske du visste.
    haha nä det visste jag inte;) Men då lärde jag mig något nytt!! 
    Bra och veta så han inte öppnar och undrar what? blankt. :) 

Nå får hoppas nu först att jag får ett pluss. Eller om den förbaskade tanten tänkt komma sen.
    Jag mådde iaf sjukt illa i eftermiddag men säkert bara magkatarren som spökar.  
    ~ Tredje försöket / ÄL 1/8 / BIM 14/8 ~ www.capiche.blogg.se ~
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-08 18:55:13 följande:
    haha nä det visste jag inte;) Men då lärde jag mig något nytt!! 
    Bra och veta så han inte öppnar och undrar what? blankt. :) 

Nå får hoppas nu först att jag får ett pluss. Eller om den förbaskade tanten tänkt komma sen.
    Jag mådde iaf sjukt illa i eftermiddag men säkert bara magkatarren som spökar.  

Illamående är bra bra bra. Jag mådde också illa fast 8 dagar efter ÄL senast.

Ha ha, hade ju vart kul för killen din att öppna paketet med ett blankt test.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Elle77

Hej igen! Jag är på ÄL+9 idag, och det känns som att mina första PMS-känningar (låg och irriterad) innan mens har dykt upp idag, precis som vanligt. Känns inte som att jag är gravid, men jag smörjer vidare.... Borde få spottings fr o m imorgon om det fortsätter som vanligt, så ska bli intressantatt se om det blir någon ändring på detta iom krämen.

ps. Mina förhoppningar med krämen: bli gravid i första hand, men i andra hand se om jag kan slippa spottings och jobbig pms.

• Capiche

Ni som försöker bli gravida. 

Hur länge står det att ni ska smörja i era instruktioner?
    På min står det att man ska börja ett par dagar efter ÄL och sedan smörja tills mensen kommer (och sluta om mensen kommer och invänta nästa ÄL)
    och om mensen inte kommer och det visar sig att man är gravid så ska man fortsätta smörja hela graviditeten.  

Men idag är jag på ÄL +10 , BLANKT test. Ska jag fortsätta smörja nu eller vad? Tills mensen kommer och sedan sluta? tänk om mensen INTE dyker upp och jag INTE är gravid, utan det drar ut på mensen och den blir sen kanske pga progesteronet?

är lite orolig för att rucka min cykel.  

• oONinniOo
    Capiche: I mina papper står det att man ska sluta smörja 1-2 dagar innan beräknad mens. Sen står det också att det är "klokt att smörja längre än till v.12 då det föreligger risk för missfall pga för låg progesteronnivå". Förra cykeln tog jag test runt BIM-2 och när det visade blankt slutade jag smörja. Den sköt upp mensen 8 dagar ändå för min del. Men sen finns det ju dem som får mens fastän de fortsätter smörja tills BIM. 
    Den som letar efter fel, finner inget annat.
  • Capiche
    oONinniOo skrev 2012-08-11 21:33:32 följande:
    Capiche: I mina papper står det att man ska sluta smörja 1-2 dagar innan beräknad mens. Sen står det också att det är "klokt att smörja längre än till v.12 då det föreligger risk för missfall pga för låg progesteronnivå". Förra cykeln tog jag test runt BIM-2 och när det visade blankt slutade jag smörja. Den sköt upp mensen 8 dagar ändå för min del. Men sen finns det ju dem som får mens fastän de fortsätter smörja tills BIM. 
    Hmm va svårt det vart. 
    För jag vågar ju som inte sluta smörja än har 3 dagar kvar till BIM nog för mitt test i morse blev blankt. 
    Så mensen kommer ju säkert men just nu känner jag inget symptom för att mensen ska vara på väg alls.
    SÅ tänker att det kanske kommer ta tid innan den dyker upp efter att ha slutat smörja.

I pappret står det att man ska smörja tills mensen kommer i det jag har fått alltså.

Åhh va svårt det vart nu då! ? :)  
  • Elle77

Ja, det är lite klurigt. Jag har BIM på tisdag och tänkte ta ett test då, och om det är negativt (vilket jag tror) så slutar jag smörja den dagen. Det verkar finnas lite olika "metoder", i mina papper står det att man ska smörja tills man konstaterat att man inte blev gravid vilket jag tycker ett test på BIM borde kunna avgöra.

• Elle77

Kan även tillägga att några spottings har jag inte sett röken av denna månad, vilket känns mycket positivt!

• Rebster

Jag tror inte att jag fick någon äl den här månaden så jag vågar inte smörja med krämen. Väntar till nästa månad. Följer gärna er här, än så länge verkar det positivt för er som provar

Svar på tråden ProgesterAll??