ProgesterAll??
Svårt beslut! Gå på magkänslan säger jag.
Till andra! Har ni salva över köper jag gärna! :)
Svårt beslut! Gå på magkänslan säger jag.
Till andra! Har ni salva över köper jag gärna! :)
Håller med!
violator: Grattis förresten? Hann ni gå någon utredning? tänkte om de sa något om progesteron provet? :)
Okej! Tack för lite info, försöker ta ett beslut om progesterall är något för mig eller inte!
Har regelbunden cykel på 30 dagar +/- 1 dag.
Inga spottnings eller något, helt normalt. Har bakteriell vaginos dock, som jag behandlar till och från.
Jag får DÖDSONT i brösten med start 4 dagar efter äl..
Vi har försökt i 15 månader, inne på den 16.de om någon dagar. Börjar på försök 14 snart (hade ett utomkvedshavandeskap som fick opereras bort, har därmed även en äggledare mindre efter det) och vi är oförklarligt barnlösa. Dvs det finns inga fel som de hittat. De ska utreda min bakteriella vaginos mer eftersom den inte verkar ge med sig och spolningen vi gjorde visade på att det först var stopp men sedan strömmade det på, så var nog något slem eller så i vägen :P
Så jag vet inte alls vad jag ska prova för metod och medel här näst :P
Jag går zonterapi, ungefär samma sak, gjort i ett halvår..
Ja de ska kunna fånga upp från andra sidan, de "tävlar" om vem som ska fånga ägget varje gång, så även om man har två så behöver det inte vara den på rätt sida som tar ägget. Kirurgen sa att det är lika stor chans att bli gravid, men det tror jag är bullshit, men det är nog mer än 50% att äggledaren tar det iallafall. Dvs jag tror inte att chansen har halverats men tror inte att den är densamma.
Nä precis, så känner vi med att vi KAN ju befrukta ett ägg. För det har ju hänt en gång. Sen var väl den äggledaren trång. Tror det handlar om att ägget inte fäster, alternativt att BVn är värre nu så att spermierna dör. Svårt att säga.
Vi ska prova 3-4 månader själv nu innan vi ska få mer hjälp av kliniken, vad nu det kan vara. Tycker de kan göra ett "swim-up" test på oss.
Jag ger inte upp iallafall! Men vill gärna hjälpa naturen på vägen.
Fick barn när jag var 17, hon blev till på ett piller byte. Så för 6 år sedan kunde jag bli gravid iaf :P
Capiche: hoppas verkligen du slipper Utomkvedshavandeskap! Verkligen inte roligt och risken att förlora äggledaren. Jobbigt att inte veta också.. Håller tummarna för dig!
Måste bara säga att de inte MÅSTE se något i den veckan. Men många gånger gör dom det! Håll modet uppe ett tag och bli ledsen bär det isf är tid för det!
Jag har aldrig haft så här ont i brösten.. Haft ont sen några dagar efter äl typ 4-5 och är på bim+1 nu.. Inga menskänningar, bara dödens ont i brösten. Det är PMS ont fast mycket värre, kan ju ha att göra med att mensen är sen. Brukar ju inte gå så här långt med bröstont, så det blir väl värre därför :(
Capiche: Misstänker dom utomkvedshavandeskap eller? Har du haft det förut?
Håller tummarna för dig!
Mja, men jag känner mig inte gravid, så jag vet inte, men ja, jag kommer väl testa om mensen inte kommer på någon dag.
Tror att det är spolningen av äggledaren som fördröjt äl och därmed mensen :)
Åh lider till döden med dig! X är verkligen inget jag vill ska drabba andra eller ens min värsta fiende. Låter hemskt när jag säger såhär men hellre mf faktiskt. Det är mycket enklare och känns mer mening i det, då det oftast är något fel.
Opererade själv bort foster och äggledare i v.7 i början av året. Fick TJATA mig till en tid för att jag små blödde och hade ont i ryggen, tog 4 dagar innan jag övertalade vården om att det inte var missfall och att något kändes fel.
på vul sa hon att inget fanns i livmodern och jag kände på en gång "nä, den sitter i höger äggledare". Så fort jag var medveten om att den inte var i livmodern så kände jag att tryck där. Väldigt konstigt.
Är det tidigt i grav så kan du få medicin som tar bort det själv, för äggledaren vill du nog behålla.
HÅLLER TUMMARNA och hoppas verkligen att det bara är så att den inte syns än i livmodern, att det var för tidigt! <3
läkaren ringde nyss, jag måste in NU helst men ska åka in med sambon i kväll vid 21-22 på akuten och dom ska kolla med vul igen för HCG halten hade stigit från 1263 till 1963 (vilket läkaren tyckte borde ha fördubblats) så det kan innebära utomhavandeskap som dom trodde tidigare så det är visst extra viktigt med detta vul nu , kanske man ser vart det sitter nu.
Sitter det fel blir jag inlagd.
håll tummarna för mig i kväll!
Blir inget försök med ProgesterAll för oss denna gång, vi tar en paus eftersom jag har en bakterieinfektion på livmodertappen och försvinner den inte med denna kur så blir det operation.. K U L ! :P
Ingen mening att försök få spermier att tränga igenom då, så paaaaaus!
Jag har tidigare fått behandlingar för bakteriell vaginos och har haft problem med det i flera år. Det är inte farligt i vanliga fall men luktar illa, men i barnskaffande syftet så spelar det roll eftersom bakterierna dödar spermierna i princip.
Nu sa sköterskan inte vad det var för bakterier, det får jag brev om från läkaren. Men det är en bakteriell infektion på livmodertappen iallafall.
Efter att två behandlingar enligt mig inte hjälpt så ringde jag min fertilitetsläkare igen och bad om en ny undersökning eftersom de inte försvunnit och då såg han att tappen var inflammerad. Och han trodde eftersom han super kurer mot bakteriell vaginos inte hjälp, att det var en kronisk inflammation.
Vi testar nu med annan medicin och går inte de så måste de ta bort en del av tappen som är inflammerad.. Eftersom det blir en bakterievägg där som inte försvinner och som hindrar spermierna..
Hur man märker? Jag märkte nu senast för att det luktade satan igenom kläderna och allt, typ DÖD fisk! :P