Vill separera, men min sambo vägrar sammarbeta.
Jag och min sambo har två små barn. Jag är även gravid med vårat tredje. Pga ett altmer destruktivt förhållande under flera år har jag nu defenetivt beslutat mig för att jag inte vill leva med min sambo. (bla återkommande bråk, återkommande kränkningar från min sambo-jag blir kallad fula namn etc.)
Jag har på olika sätt tagit upp att jag vill separera (pratat med sambo, meilat) under över en månad tagit upp att jag vill separera. Han har helt vägrat diskutera detta med mig. Det är inte bara att gå eftersom vi har små barn ihop, snart ska få det tredje och vi äger vårat boende ihop.
Hur gör jag rent praktiskt för att separera? Jag får alltså inte lån för ett nytt boende innan vårat gemensamma är sålt. De små barnen måste ju man planera umgänget för etc.
Min sambo möter mig total ignorans. (för två veckor tog jag upp saken återigen. Han vägrade helt prata om det och gick och har ej pratat om detta efter det)
Hur begär man exv bodelning? Planering för barnen etc? Jag måste kanske vända mig till länsrätten för att formellt få bodelning? Men hur får jag honom att samarbeta om barnen?
Jag känner mig så ensam, ledsen och trött på allt.
Jag vill alltså försöka bryta detta destruktiva förhållande för min och barnens skull. Jag har bestämt mig för att inte bli mer kränkt av min sambo. Jag har helt enkelt fått nog. Jag vill ha lugn och ro runt mig och kommande bebis. Orkar inga fler bråk.
Konstruktiva inlägg välkomnas således!!! Alla som har råd och tips samt peppande inlägg är även välkomna.