basio skrev 2012-02-02 16:34:27 följande:
Jag blödde som en riklig mens ifrån omkring v12 till v20. Mängden varierade ifrån dag till dag, vissa dagar blödde jag igenom både bindor och byxor, andra dagar räckte det med trosskydd. Det var väldigt påfrestande psykiskt och jag gjorde flera ultraljud. Den troliga anledningen till mina blödningar var föreliggande moderkaka. I v28 sa de att den hade flyttat sig upp tillräckligt, när jag sedan kom in med värkar i v32 var de av en annan åsikt och sa att den fortfarande låg i vägen. Så det blev lite panik där... i v35 konstaterade de att jag hade en marginal på en centimeter och i v36 födde jag en fullt frisk pojke vaginalt utan problem.
Han är än idag vid 6 års ålder en väldigt energisk pojke som gärna fortfarande gör sin mamma orolig för både det ena och det andra... Jag har blött lite vid alla mina graviditeter, men denna var värst. De andra var bara småblödningar, lite rosa flytningar eller så att jag behövde trosskydd i ett par dagar.
Å,huvvaligen vilken mardröm! Sånt man hör folk gå igenom,men har svårt tro på. Störtblödning= missfall tycker man ju. Så roligt att det gick bra!
Det är just de här småblödningarna man undrar hur vanligt det är och varför man får dem och om det brukar sluta bra ändå... Jag har haft några m.f,men aldrig blött innan det satt igång.