• MeAndBaby

Hur gick er efterkontroll till?

Trodde det var rutin att göra gynundersökning för att kolla läkning och om man kniper rätt. Men detta fick jag be om själv, varpå vi gick till ett rum med gynstol...

• Svar på tråden Hur gick er efterkontroll till?
  • Amy27

Hos oss är det inte rutin heller men BM frågar alltid ifall man vill att hon ska kolla underredet.
    Alla vill ju inte det.

• Biinzan

Mig frågade hon om jag ville att hon skulle kolla knipet osv.

Emilia, 11-04-13 <3
  • dripdrop

Det kändes som ren rutin när jag gick dit, trodde det var främst det återbesöket var till för?
    Vi samtalade lite om hur det var osv och sen var det bara att hoppa upp och få höra domen.

• She is Me

Samma här, BM sa att det stod i journalen att jag inte haft några komplikationer så då behövdes ingen koll.

• SommarDahlia

Här var det ingen som frågade utan BM sa att "nu går vi in och gör undersökningen" ungefär...
    Gillar väl inte gynundersökningar precis men jag ville bli undersökt så det var bra!

• pojkens

hon frågade om jag ville göra gynkoll vilket jag ville eftesom jag känner vissa kpmpkikationer. det är dock alltid lite komiskt att ligga där med fingrarna inkörda och försöka knipa....

• La Lola

Gick aldrig på nån.
    Det är ju inget måste.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • framtiden

har ni gjort er kontroll hos mvc er barnmorskan som ni hade under grav?

• skogsvitter

Jag gick på efterkontrollen efter båda graviditeterna, i ena kommunen fick jag ringa själv för att boka och i andra kommunen blev jag kallad utan att behöva göra något själv. Båda gångerna var undersökningen rutin, tänkte inte på att avböja eftersom jag gärna gjorde den och kände det som självklart. Skönt att få bekräftat att allt är ok.

Båda gångerna var det på mvc med samma barnmorska som jag haft under grav.

Svar på tråden Hur gick er efterkontroll till?