farligt sova på ena sidan som gravid?
vet inte riktigt vad jag ska googla på, tror bara jag såg det i en tråd här. stämmer det?
vet inte riktigt vad jag ska googla på, tror bara jag såg det i en tråd här. stämmer det?
Nej, det stämmer inte....
Nej det är det inte.. ..
haha nej det stämmer inte. varför skulle det vara farligt?
Har med läst set någonstans men tror inte på de
Om det skulle vara farligt att sova på sidan - vilket alternativ vore då mindre farligt?
Jag har oxå läst att man helst ska sova på vänster sida, tror det hade något med blodflödet och göra? Haha, eller så var det någon annan anledning. Men det stämmer att endel påstår det, men om deras påstående stämmer, det vete tusan!
Jag har hört att det skulle vara höger sida, men jag sov igenom 2 av mina grav på höger sida och mina pojkar mådde hur bra som helst och är hur välmående som helst...
Läste det när jag var gravid också. Man ska helst sova på vänster sida. Ligger man på höger sida så kan man "trycka på" aortan, och ligger man på den tillräckligt länge, så kan man tuppa av. Jag tror dock att kroppen märker själv om man inte får tillräckligt med syrerikt blod, och gör att man vänder på sig i sömnen. Men det finns nog de som sover djupt och inte vänder sig om.
Hoppas ni förstår vad jag menar med mitt svammel. :)
Har oxå läst det. Man bör i slutet av graviditeten sova på vänster sida. Men frågan är hur stor risken är egentligen att nåt skulle gå fel bara för man sover på "fel" sida.
Tror dem sagt något på MVC om det varit någon större risk.