vilken tid går du och lägger dig?
Marie-anne skrev 2012-02-03 02:28:14 följande:
huh ursäkta, men hur funkar denna quiz, hur kan den veta att ditt svar är fel? förlåt en okunnig jag själv går alltid och lägger mej fel, för jag är trött, men inte min kropp=(
 jag själv går alltid och lägger mej fel, för jag är trött, men inte min kropp=(Jag lägger mig alldeles för sent, oftast 03-05 på vardagar. Skulle egentligen vilja lägga mig tidigare men har otroligt svårt att dra tillbaka dygnet åt det hållet och otroligt lätt att stanna uppe lite längre. Har alltid varit en nattuggla och sedan dottern föddes och somnade för natten runt 00 som nyfödd har det inte blivit bättre, när mannen och dottern lagt sig är det liksom min enda egna tid på dygnet när jag kan slappna av och slippa bli störd. Fastnar oftast framför datorn, vill ju inte springa runt och greja och störa dem.
Dottern sover länge också, så vi vaknar ofta samtidigt mellan 10-12. Hon är 1,5 och går inte på dagis. Egentligen skulle jag velat gå upp före henne och pysslat lite i fred i några timmar, gjort mig i ordning och så, och sedan väckt henne i lagom tid, men hon sover i vår säng och vaknar ofta när man gått upp ändå. Allt tar längre tid när hon är med, ska jag duscha vill hon vara med, ska jag sminka mig vill hon ha sminket osv, allt drar ut på tiden och halva dagen har gått när vi är klara. Skäms lite för det och trivs inte med det själv, men fanken vad svårt det är att få till en ändring!