Inlägg från: RS89 |Visa alla inlägg
  • RS89

En hund inne i bilen

varför ska du ringa polisen? det är väl någon som har lämnat sin hund i bilen och går och gör ärenden eller nått. MEN du kan ju vänta ett par timmar till och kolla igen.

det är ingen fara med att det är kallt, djur är mer tåliga för kyla än vi är. det är isåfall om det skulle vara för varmt som det blir fara att hunden dör. 

• RS89
    3 barns mamma84 skrev 2012-02-03 14:32:11 följande:
    Okej nej men jag är bara så himla djurvän alltså.
    Tycker så synd om hunden
    Tror bilne varit på parkeringen i många timmar nämligen.  
    du säger att du såg den först för en timme sen...
    det är nog ingen fara med hunden alltså, många lämnar sina hundar i bilen.
  • RS89
    herregud skärp er. så man ska inte få lämna sin hund i bilen i mer än 1-2 timmar innan någon jävel ska kolla mitt regnummer och sedan ringa och trakassera? man får lita på att hundägarna känner sin hund och vet hur mycket han klarar av, vissa hundar kan man inte lämna alls medan andra klarar sig fint i nån timme.
    och det är inte TS jag surar över, det är bra att vara uppmärksam och bry sig om djur!!!! men då ska det gå mer än 2 timmar och riktiga misstankar innan man trakasserar hundägaren.
  • RS89
    Coyote skrev 2012-02-03 23:35:34 följande:
    RS89 - och vad jordbruksverkets regler säger spelar ingen roll, eller?
    JOO men dem säger 3 timmar...och lite mer spelar ingen roll..
    dessutom man är där kanske och kollar till hunden varje timme, vad vet ni!
    och nu va denna hunden där i 2 timmar eller mindre. 
  • RS89
    dezibel skrev 2012-02-04 07:09:19 följande:
    Det är väl bättre att man "spårar" upp dig och tar kontakt för att tala om att din hund inte mår bra än att ringa polisen och dom slår in rutan?!!
    ja men då ska man väl ha riktiga misstankar om att hunden i bilen inte mår bra? bara för att man har sett en hund röra sig i bilen så kan man inte ta sig friheten att kolla upp någon. 

och reglen om -5 grader...ute eller i bilen?  
Svar på tråden En hund inne i bilen