• Odd Pixie

Hjälp! Försöker skicka videor till min lärare via mail - men det funkar inte. (För stort?)

Jag behöver skicka ett par webbkameravideor till min lärare (pluggar på distans) och har försökt både på hotmail och på min skolmail. Jag har alltså delat in ett tal på 2 minuter i 4 delar, så videoklippen är väldigt korta. Ca 0-40 sek vardera - och jag har testat att skicka bara en i taget.

Men det fungerar ju inte. Det enda som står är något i stil med "delivery failure". Så jag antar att de är för stora? Någon som vet hur jag kan göra för att det ska gå?

• Svar på tråden Hjälp! Försöker skicka videor till min lärare via mail - men det funkar inte. (För stort?)
  • roffe

Testa att skicka ett tomt mail och se om det kommer fram så vet man ju om det är videorna som är problemet. 

Annars kan du ju ladda upp dom t ex på youtube och sedan länka till dom i ditt mail? :) 

• Millan83

Prova med sprend? Googla! En tjänst där du laddar upp saker och sedan skickar en länk. 

• sportpappa

Dropbox är en väldigt smidig tjänst för att dela filer. Regga ett konto: db.tt/EhdUmHKf (Det är gratis och man får då 2 GB utrymme, så det räcker ett tag).
    Installera Dropbox på din dator. Då lägger sig Dropbox som en folder som du kan föra över filer till.
    Lägg din videos i foldern som heter Public. När filen har en liten grön "plupp" på sig så är filen uppladdad och klar.

Om du inte vill installera det på din dator så kan du föra över filer till Dropbox i webbläsaren. Gå då till Public-foldern och tryck på Upload.

Surfa sedan till www.dropbox.com/home:::
    Logga in, högerklicka på filen och välj "Copy public link"
    Skicka sedan den länken till din lärare.

• Kooffe

Du kan ju prova att packa ner filerna i en .zip fil.

eVett.se - Överlev på internet
  • cloudberry79

Tipsar också om dropbox! Du har mycket utrymme och det blir superenkelt för läraren att helt enkelt klicka på länken (som du skickar i mail) för att se dina filmer.

If you love me - please don't feed me!
  • Josun

Jag gissar att det är din lärares inbox som är full så då är det nog bäst att helt enkelt kontakta honom och höra vad han tycker är bästa sättet.

Svar på tråden Hjälp! Försöker skicka videor till min lärare via mail - men det funkar inte. (För stort?)