Inlägg från: Mad as snow |Visa alla inlägg
  • Mad  as  snow

Bara för att ni inte förstår jamaicanska

KimPossible skrev 2012-02-04 00:52:50 följande:
    För att vara lite allvarliga för en stund så är ju det här otroligt tragiskt. Det är en trasig människa som skulle behöva hjälp, men vägrar att inse det. 

Ibland får jag även känslan av att det kanske bara inte är Ts själv som står bakom sina vrickade trådar, utan även hennes man. En man som uppenbarligen har hjärntvättat henne på mer än ett sätt, och sett till så att hon lyder hans minsta vink och gör det som passar hans syften.

Ledsen Ts, men du måste söka hjälp nu, det är hög tid! 
    Oavsett om TS söker hjälp eller ej så tycker jag att det är hög tid att resten av FL:s medlemmar upphör med lynchningen av vederbörande. Det mest tragiska och anmärkningsvärda med den här tråden (och alla andra av TS trådar) är inte TS själv, utan alla repliker på hennes inlägg.
  • Mad  as  snow
    puss skrev 2012-02-04 08:31:49 följande:
    jaha? men då sätter vi genast igång med att håna skiten ur vederbörande!
    Japp, kör så det ryker. Hon är ju svagbegåvad.
  • Mad  as  snow
    Otäcking skrev 2012-02-04 09:09:50 följande:
    Ja, eller så var det motsatsen jag egentligen uppmuntrade till, trots min knorr på slutet. Gjorde det i en annan tråd som TS startat för ett par veckor sedan också, men då blev folk bara sur på mig... Komma här och förstöra liksom.
    Det obehagliga är att även om folk anser att hon är svagbegåvad (jag lägger mig inte i huruvida så skulle vara fallet), så kör de på ändå och njuter av att slakta henne verbalt. Kanske till och med på grund av detta. Inläggen här ovan är ännu ett exempel, varje sida fylls av fnissande, uppviglare som förgyller sin dag med att spotta på någon som TS. Jag spyr på sådana människor. 
  • Mad  as  snow
    Stella Stella Jaded skrev 2012-02-04 12:04:45 följande:
    Jag tycker det bästa vore om samtliga ignorerade dessa trådar. Faktiskt. Det är uppenbart att TS har det jobbigt. Nu har det under väldigt lång tid (flera år kanske till och med?) poppat upp trådar av denna typ från TS under olika nick, jag förstår inte hur ni orkar försöka förstå eller bara håna.

Bara lägg ner. Allt liksom. Det blir inte bra det här.  
    Jag håller givetvis med så mycket som det är möjligt att hålla med en människa.
  • Mad  as  snow
    Johan75 skrev 2012-02-04 12:24:05 följande:
    Tack, tron på mänskligheten är återställd och helgen känns lite soligare. 

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)

Underbart att se att det finns "good women" där ute!
  • Mad  as  snow
    MrsC74 skrev 2012-02-04 12:37:37 följande:
    Blir glad när jag ser att det finns fler än jag som inte direkt hoppar på mobbningen av TS. Tack Mad as snow och ni andra:)
  • Mad  as  snow
    Jennie med ie skrev 2012-02-04 14:04:44 följande:
    *funderar* Ska alla antas veta om TS är "lågbegåvad" och därmed ska behandlas varsamt och helst ignoreras eller om hon verkligen har den attityden som beskrivs och därmed är lovlig att argumentera emot?
    Det finns mellanting mellan att behandla någon med silkesvantar och att bete sig som ett kräk. Att folk argumenterar emot TS har jag inga problem med. 
  • Mad  as  snow
    Lenora skrev 2012-02-04 16:14:16 följande:
    Tack Ella, dina trådar och din blogg är ofta underhållande på något sorts bisarrt, plågsamt sätt. Ser fram emot en video där du lär ut patois.

Min enda kritik är att det kan bli lite långt ibland, det skulle vara trevligt om du skulle kunna skriva mer koncist på bloggen.
    För min del handlar det mest om vad jag vill vara för människa och hur jag väljer att bemöta andra, oavsett hur de bemöter mig. Men oavsett vilket så finns det inga ursäkter för somliga inlägg som gång efter annan riktas till TS. Och är man så lättkränkt av en enda människas trådar så att man känner sig nödgad att gruppera sig och håna vederbörande, så till den grad att somliga av oss med annars rätt mycket tålamod reagerar, så kanske man ska ta sig en funderare på vad man sysslar med.
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska