Inlägg från: Argo |Visa alla inlägg
  • Argo

Bara för att ni inte förstår jamaicanska

Alecto skrev 2012-02-04 10:55:52 följande:
    Varför inte bara ignorera TS?
    Därför att om inte TS för respons, av något slag, så skulle hon inte skriva så mycket i trådarna - och det hon skriver är underhållande.

*ok, det kan vara förolämpande också, om man tar henne på allvar*

För egen del tycker jag internet är underbart sådana här gånger. I doser jag själv kan styra över kommer det in människor i mitt liv som jag aldrig skulle möta annars.
  • Argo
    FruNaftra skrev 2012-02-04 12:30:16 följande:
    Jag fattar inte. Vad är poängen med tråden?
    Att TS skall sprida sitt budskap om Jamaica, gräs, kärlek, jamacainers överlägsenhet, lite dance hall-musik och specifikt någon sångare vid namn Vybz som visst mördat någon (eller likvärdigt) och som sitter i fängelse.

Andra trådar av TS handlar om div konspirationsteorier. Senast sågs vi som kortast i en tråd om att USA låg bakom 9/11.
  • Argo
    KimPossible skrev 2012-02-04 00:52:50 följande:
    För att vara lite allvarliga för en stund så är ju det här otroligt tragiskt. Det är en trasig människa som skulle behöva hjälp, men vägrar att inse det. 

Ibland får jag även känslan av att det kanske bara inte är Ts själv som står bakom sina vrickade trådar, utan även hennes man. En man som uppenbarligen har hjärntvättat henne på mer än ett sätt, och sett till så att hon lyder hans minsta vink och gör det som passar hans syften.

Ledsen Ts, men du måste söka hjälp nu, det är hög tid! 
    Egentligen kan jag nog hålla med om att vissa omdömen om TS är väl hårda.

TS må ha skådat ljuset, och hon lever definitivt i ett parallellt universum till det vi andra lever i, men jag ser ingen anledning att påstå att hon "behöver hjälp".

Hon har bara snöat in, hårt, på sin grej.
  • Argo
    Tom Araya skrev 2012-02-04 20:29:41 följande:
    Jag har läst trådstarten, bloggen det länkas till alla TS inlägg men förstår inte vad det är TS vill säga, vad det är du ifrågasätter?
    TS är less på att bli dumförklarad för att hon skriver på ... ja, vad nu den där varianten av engelska kallas ... patios, tror jag.

Hon identifierar sig med allt jamaicansk och kommunicerar där för på deras sätt. Tämligen obegripligt.

Varpå andra kallar henne korkad.
  • Argo
    Lenora skrev 2012-02-06 04:57:11 följande:
    Den här tråden börjar ge mig lite dålig eftersmak.

Det är väl uppenbart för alla att TS är trasig, läs vad hon skriver och småle, men låt oss undvika en lynchstämning mot henne. Även om hon är väldigt provocerande och fördömande så ger det inte oss rätt att bete oss illa.
    TS har på eget bevåg startat en ny tråd där hon återigen länkar till sig själv i sin jakt på berömelse och bekräftelse.

TS deltar aldrig med mer än några enstaka inlägg i sina egna trådar. Därefter följer hon tråden och ser när alla uppmärksammar henne - på gott och ont.

Du behöver inte ha dålig eftersmak för den här tråden.

Den är precis som TS vill ha den.
  • Argo
    move skrev 2012-02-06 22:55:52 följande:
    Nej jag sätter in länkar om ett ämne som jag vill diskutera, uppenbarligen...
    Då svarar olika folk, dom som säger något vettigt dvs det jag ville diskutera, svarar jag på. Dom som bara vill tjafsa drar jag mig ifrån tråden... Jag pallar inte med det.. Jag är som tjuren ferdinand...

Du har inte visat upp något intresse för seriös tvåvägskommunikation i någon av dina tidigare trådar så varför skulle försöker du lura folk att du är intresserad av en diskussion? 

Har du någonsin deltagit en tråd som du inte skapat själv och där du inte länkat till din egen blogg eller dina youtube-klipp det första du gör? Synas! Höras! Du predikar för folk. Du har skådat ljuset och vet vad som är rätt och fel. 

Vybz hit. Patois dit. Har man pluggat för länge är man förstörd och indoktrinerad. På Jamaica vet de minsann hur en slipsten skall dras. Ta ett bloss och softa aaaav man! Lev lycklig. Lev fri. 

Folk som tar det på allvar blir irriterade när du förolämpar dem. 

Tjuren Ferdinand vet jag inte om jag skulle kalla dig. Snarare någon seriefigur i något slags parallellt universum … kommer inte på något bra alternativ. Ned Flanders vore en förolämpning mot en av världens mest geniala serier. 

Det räcker kanske att likna dig vid en ”Ella G”?

Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska