Inlägg från: Lenora |Visa alla inlägg
  • Lenora

Bara för att ni inte förstår jamaicanska

Tack Ella, dina trådar och din blogg är ofta underhållande på något sorts bisarrt, plågsamt sätt. Ser fram emot en video där du lär ut patois.

Min enda kritik är att det kan bli lite långt ibland, det skulle vara trevligt om du skulle kunna skriva mer koncist på bloggen.

• Lenora
    Mad as snow skrev 2012-02-04 17:06:32 följande:
    För min del handlar det mest om vad jag vill vara för människa och hur jag väljer att bemöta andra, oavsett hur de bemöter mig. Men oavsett vilket så finns det inga ursäkter för somliga inlägg som gång efter annan riktas till TS. Och är man så lättkränkt av en enda människas trådar så att man känner sig nödgad att gruppera sig och håna vederbörande, så till den grad att somliga av oss med annars rätt mycket tålamod reagerar, så kanske man ska ta sig en funderare på vad man sysslar med.
    Jag menade inte alls att vara otrevlig mot TS, utan försökte att ge lite konstruktiv kritik.

Jag har sagt det här till TS förut men jag tror starkt på att hennes blogg och hon som person/karaktär har ett stort underhållningsvärde och att hon kan slå igenom och faktiskt tjäna en bra slant på det här med rätt hjälp.

Håller med om att många kommentarer här är tråkiga och otrevliga och som inte bidrar på något sätt till varken TS eller diskussionen, men det var inte min mening att håna Ella. Jag tycker att hon är störtskön.
  • Lenora

Men ärligt talat ni som stör er på TS (och även ni som inte gör det)...om en lättsam dokumentär om TS liv och hennes väg till Jamaica skulle visas på TV, hade ni tittat på den?

Det kan jag allvarligt säga att jag utan tvekan skulle ha gjort. Hon är provocerande och fascinerande på samma gång och definitivt en annorlunda människa som är underhållande på ett bisarrt sätt och väcker känslor hos andra.

• Lenora
    CopyThat skrev 2012-02-04 21:13:18 följande:
    Jag förstår det haha. Jag har en hel del att berätta om den här människan och jag hade gärna velat lättat hjärtat då hon även gjort saker mot mig men tror inte det är tillåtet att outa och inlägget hade nog fl bara tagit bort.
    Hur är hennes man? Jag har sett glimtar av honom på youtube och han verkar vettig åtminstone det lilla jag sett.
  • Lenora
    Ajkje skrev 2012-02-04 21:35:12 följande:
    Är det någon diskussion eller vill TS bara att man går in på bloggen?
    Lite av båda, men det är fortfarande intressant.
  • Lenora
    CopyThat skrev 2012-02-04 21:21:17 följande:
    Ja det vill jag gärna kommentera i alla fall att han är helt normal kille och det är inte han som manipulerar henne på något sätt som någon innan i tråden trodde. Tycket fan synd om honom som är fast med henne.
    Det var mitt intryck av det hela också, förutom att jag trodde att han hade ett val om han ville vara tillsammans med henne eller inte. På vilket sätt är han fast?
  • Lenora

Jag har läst en hel del på TS blogg och tycker att den är underhållande även om det ar mycket nonsens mellan guldkornen.

• Lenora

Den här tråden börjar ge mig lite dålig eftersmak.

Det är väl uppenbart för alla att TS är trasig, läs vad hon skriver och småle, men låt oss undvika en lynchstämning mot henne. Även om hon är väldigt provocerande och fördömande så ger det inte oss rätt att bete oss illa.

• Lenora
    Argo skrev 2012-02-06 07:55:00 följande:
    TS har på eget bevåg startat en ny tråd där hon återigen länkar till sig själv i sin jakt på berömelse och bekräftelse.

TS deltar aldrig med mer än några enstaka inlägg i sina egna trådar. Därefter följer hon tråden och ser när alla uppmärksammar henne - på gott och ont.

Du behöver inte ha dålig eftersmak för den här tråden.

Den är precis som TS vill ha den.
    Jag hoppas att TS är en karaktär, eller åtminstone överdriver, för hon är underhållande även om det hela behöver finslipas. 

Tycker fortfarande att vissa inlägg i den här tråden bara är tråkiga och går över gränsen.
  • Lenora

Ta inte åt dig för mycket från de som kritiserar patois, det är supermysigt. 

Med tiden, särskilt om du bor där en tid, kommer du säkert att kunna prata det utan en svensk brytning och med mer självsäkerhet. Själv har jag bott i England i tio år och jag är medveten om att jag fortfarande har en liten brytning, men den blir mindre och mindre med tiden.

• Lenora
    move skrev 2012-02-07 00:45:25 följande:
    Men förra året hade jag fortfarande lite svensk brytning, men nu kan jag säga det mesta utan någon brytning. Jag vt hur dom säger, men det kan vara vissa engelska ord som är svårt att uttala, därför passar patois utmärkt eftersom att man kan säga på andra sätt...
    Det är inget skamligt med att ha en brytning, nästan alla är jätteförstående med utlänningar och väldigt artiga.

Det är nog värre med kritiken mot de som har samma modersmål som en själv. 

Brytning eller inte, jag skulle fortfarande älska en liten youtube-serie där du lär ut lite patois. Hoppas att du vill göra det snart!

{#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska