Inlägg från: Trialanderror |Visa alla inlägg
  • Trialanderror

Ok ok ok...

Jag måste bara reda ut en grej...
    Ella du säger att din man pluggar här (vilket blir moment 22 med tanke på vad du sagt tidigare ang. att plugga) och att han pluggar för att få ett jobb... Du säger att du "bor" i Jamaica mentalt, att alla är lyckliga på Jamaica, att det inte finns problem på Jamaica och att alla tar hand om varandra.

Varför bor du inte på Jamaica? Detta utopia till land detta Eldorado där vägarna är kantade av guld och lycka... Att flytta från ett land till ett annat är inte svårt, har själv gjort det två gånger.

Jag förstår inte varför ni är kvar i känslokalla Sverige när ni kan på i Utopia.

Men sen igen så är jag högutbildad och hjärntvättad så det kanske är därför jag inte förstår.

• Trialanderror
    Velouria skrev 2012-02-07 09:32:55 följande:
    Hehe, menade TS att man blir hjärntvättad när man utbildar sig på akademisk nivå?

japp... eller alla som utbildar sig snarare.
  • Trialanderror
    move skrev 2012-02-07 14:28:44 följande:
    Har jag någonsin sagt att människor som bor i Jamaica lever i Utopi?
    Nej, jag har sagt att dom lever i ett helvete, men dom klarar sig igenom livet på ett bättre sätt och är lyckligare än svenskar..

Jag förstår varför du ljuger om vad jag har sagt,  du är inte en lycklig människa. Men förklara inte för mig, jag är inte intresserad av att veta vad andra människor för eller inte gör...

Jag har också svarat på varför jag bor här o inte i Jamaica... men det är inte lätt när det är svårt...
    Enlighten me igen varför du inte lever på Jamaica?
    Jag har ärligt talat inte orkat läsa igenom alla sidor så jag verkar ha missat varför...
    Nej nu får du inte rasera den drömen du byggt upp om hur bra det är på Jamaica med att säga
    att det är ett helvete...

lycklig och lycklig, jag är lika lycklig som du är gissar jag.

Nej att du inte är intresserad av andra människor är tydligt, däremot är du väldigt noga med att du förväntar dig att andra ska förstå och hålla med dig.
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska