Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

Bara för att ni inte förstår jamaicanska

move skrev 2012-02-03 21:35:17 följande:
    betyder det inte att dom som gör det, är ointelligenta eller försöker att skämta. Det är snarare dom som kan prata andra språk än vad dom föddes in i, som är smarta. Riktigt patetiska är människor säger att andra har fel, för att dom själva INTE kan förstå...

godhelpjamaica.blogspot.com/2012/02/lady-saw-...
    Du har inte lust att översätta det?
    Jag är inte så haj på skitsnack och bebisspråk...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    move skrev 2012-04-27 23:43:18 följande:
    För att jag bott totalt på Jamaica i ca ett år, men tex 2011 var jag där i en månad....

Hon har aldrig kommit med något svar på vad jag säger som inte stämmer så....

Däremot har hon sagt att de flesta inte har TV och Internett eller läser tidningen och är ignorant till världsproblemen. Ovs 

Jag har varit hemma hos befolkningen i många olika ghetton, bott med medelklassen och överklassen. Alla dem hade både dator, tv och läste tidningen. Så på vad hon säger låter det som att hon kommer ifrån landsbygden och inte har någon verklighetsförankring. 

Så vad tyder på att hon har fler erfarenheter än mig?
    Oj ett helt år ja men det förklarar ju läget då du helt enkelt är en inbiten Jamaican och förmodligen har stenkoll på livet där

Jag har bott i Sverige i över 40 år och har absolut inte koll alls på hur allt är här...
  • Frontline
    move skrev 2012-04-28 00:20:25 följande:
    Nej, precis, men någon som har levt i Sverige i ett år/ Bott med flera olika svenskar/samt har pratat med svenskar i sex år/inte gör annat än att lyssna på Svensk musik/ Tittar på Svenska nyheter/ förstått den svenska kulturen osv.

Jag skulle tro att den visste mer om hur läget såg ut i Sverige än om den som bott här i 20 år,  i sin bubbla av fördomar. 
    Ja så var ju mitt inlägg av en stor smula ironi om du inte fatta det...
  • Frontline
    move skrev 2012-04-28 01:04:40 följande:
    Jo, men varför skulle jag låta dig göra dig rolig på min bekostnad?
    Det är upp till dig, men du är inte bara rolig att läsa om du är helt tokig, galen, knäpp mm och lite till
Svar på tråden Bara för att ni inte förstår jamaicanska