Bara för att ni inte förstår jamaicanska
Tror aldrig jag hört någon säga att någon är korkad för de pratar patois eller jamaicansk dialekt.. däremot så tycker jag personligen att man om man är smart anpassar språk till den man pratar med så den kan förstå. JAg var gift med en nigerian innan så jag är van vid, och förstår pigeon english som de pratar där, och pratar jag med honom så pratar jag på det sätter till viss del också, men om jag skulle prata med en britt så skulle jag anstrnga mig för att prata "ren" engelska och inte slänga mig med pigeon uttryck som en vanlig britt kanske ändå inte förstår. Om du förstår vad jag menar. Sen om det är i ens egen blogg tex så får man skriva på vilket språk man vill såklart. MEn pratar man med någon så tycker jag det respektfulla är att försöka anpassa språket till den personen så man kan förstå varann. Sen är det klart att man kan råka slänga sig med vissa uttryck eller råka använda ord den andra inte förstår, bara för man är van vid det och inte tänker på det och det är helt naturligt och inget fel med det