• Nancie

Det luktar död i mitt sovrum

Anonym skrev 2012-02-04 11:40:06 följande:
    I början luktar en död människa lite sött...obeskrivbar doft. Man kan inte säga att den luktar som socker, tuggummi, melon eller annan söt doft. Obeskrivbar men söt.

Efter ytterligare ett tag så blir det en unken doft, som ruttet kött men ändå finns sötman kvar som nu är mera kväljande.

Ytterligare så doftar det åt "ruttet kött"-hållet men ändå inte av samma typ som det doftar av en rutten köttbit...en rutten köttbit är ju "ren" medans en kropps förruttnelse har så mycket anat som inre organ, gaser, mer blod och så vidare.

Den söta doften är dock ett inslag hela tiden men det blir kväljande sött till slut- väldigt svårt att beskriva!
    Jag vakade över min pappa förra året och hansdöende-process varade i tre dygn.
    Ofta pendlar den döende i temperatur otroligt snabbt och temperaturen kan ibland bli uppåt 40 grader. Dessutom "svettas" den döende mycket i dessa perioder.
    "Svetten" som kommer ut är ju väldigt oljig och den "svett-oljan" luktade riktigt gott!
     En otroligt söt doft, nästan som en blandning av melon, lite mint och en svag parfymerad doft- som den gamla tidens hårvatten!
    Doften är väldigt svag men ändå absolut kännbar!
  • Nancie
    Mynta skrev 2012-02-04 14:15:55 följande:
    Hallå TS? Dog du också?
    nämen fy...det får vi ju hoppas att TS inte har gjort!!
Svar på tråden Det luktar död i mitt sovrum