Cykelvagn på stadsbuss?
Vi är på väg att köpa en cykelvagn till barnen som kommer användas dagligen som nog ing agn också, till och från dagis. Min fråga är om det går att ta med en sån på bussen? Eller är den för klumpig för det?
Vi är på väg att köpa en cykelvagn till barnen som kommer användas dagligen som nog ing agn också, till och från dagis. Min fråga är om det går att ta med en sån på bussen? Eller är den för klumpig för det?
Hos oss är de för stora så här får man vackert cykla med dem eller dra dem själv men inte baxa in på en buss
Beror på bussen. men nej jag tycker nog dom är för stora.
För stora. Skulle nog faktiskt bli lite irriterad om en sån står i bussen när jag ska på så jag får vänta på nästa buss.
Kraxa nu har jag funderat och funderat och jag försåt nog inhur du tänker om jag ska vara ärlig så kan du eller nån kan vara snäll och förklara för mig. Varför ska du ha den på bussen överhuvudtaget? Cykeln då brukar du få ha den på bussen annars? Jag vet inte men här där jag bor står det klart i bussboken att cylklar får ej tas med på bussen.
Alltså jag ska inte ta med vagn OCH cykel på bussen. Utan använda den som sk joggingvagn (fel med rättstavning i TS).
Men är de verkligen så mycket större än en syskonvagn?
Det beror nog på vilken cykelvagn du köper. De som är lite dyrare typ Chariot har ju små hjul fram som en vanlig syskonvagn och den kan du ju ha på bussen. Sen finns det de som har ett lite större hjul fram ( trehjuling) och de blir ju avsevärt längre. En sådan modell skulle nog inte få plats på en buss.
I Stockholm är det inte helt ovanligt att man använder cykelvagnen som syskonvagn och då tänker jag på Chariot och inte de som säljs på Biltema o.s.v.
jag hade inte gjort det, dom är ganska mycket större än en vanlig vagn så risken är att den står tämligen i vägen.