• Anonym (försiktigt!!)

Tunisiska killar

Hej!

Har läste tidigare i en tråd ngt om tunisiska killar.Känner bara för att jag måste skriva det här för att varna alla tjejer.

Trodde han var annorlunda ,man kan inte dra alla över samma kam.
    Upplevde min största kärlek i livet,trodde jag.Allt var underbart,vi hade planer för framtiden...jag lyssnade bara mitt hjärta,så vissa varnings signaler ville jag inte se.
    De behöver ett pass för att komma ut från landet,de är ute efter dina pengar,de kan ha flera(har läst tom 12 tjejer)tjejer som är spridda i världen och skickar pengar mm för " hans mamma är sjuk" ",han behöver pengar för telefon,so han kan ringa dig medan han har kontakt med andra..investerar i andra.De kan vara "snälla","har stort hjärta" "du är allt för honom"När han väl fick det som han var ute efter,började han förändra sig..hans humör var sådan,så man nästan inte kunde kommunicera med honom.Till slut visade han sin mörka sidan..han kunde inte kontrollera sina utbrott av ilska.. plågade mig,hittat på allt möjligt för att starta bråk..Han misshandlade mig fysiskt  vid ett tillfälle och där var det slut.Slut på "stora kärleken"Så,tjejer....FÖRSIKTIGT!!

• Svar på tråden Tunisiska killar
  • flingflong

Jo, men visst. Bara för att du träffade på ett svin, så är alla tunisier likadana. Så, bara för att en tjej beter sig "slampigt" så ska man vara försiktig inför alla tjejer. Det verkar ju....vettigt!

• Anonym (Helt rätt!)

Helt rätt TS! Se upp om killen behöver pengar till mamma. Se upp om han verkar för ivrig att komma ut ur landet. I Tunisien är det inte normalt att kvinnan försörjer mannens mamma. Det ska han göra själv.
    Ett sätt att se om kärleken är äkta är att säga att man vill bo hos honom i hans land och vara hemmafru som han ska försörja. 

• Anonym

BRA att du är generös och varnar andra!!!!

• Anonym

Han kanske ville ha någon som bryr sig om honom på riktigt, inte någon som bara är ute efter uppmärksamheten.. Sen är det dumt att dra alla över en och samma kam... vad tjänar det till?

• villhaenliten

Men jösses, det är väl grundkurs 1A att ALDRIG inleda ett seriöst förhållande med någon som kommer från ett fattigt land och inte har PUT i Sverige? Det är ju snarare DET det handlar om, inte om huruvida han är tunisier eller inte!

Låt dessa "exotiska" (?) män ni träffar, ta sig till Sverige för egen maskin och skicka inte pengar till dem! Försörj dem inte! Då får ni snart reda på om de menar allvar med relationen eller inte. 

Gillar ni utländska män och inte vill vänta - satsa på någon som har PUT samt är självförsörjande. 

• villhaenliten
    Anonym (Helt rätt!) skrev 2012-02-04 12:23:25 följande:
    Helt rätt TS! Se upp om killen behöver pengar till mamma. Se upp om han verkar för ivrig att komma ut ur landet. I Tunisien är det inte normalt att kvinnan försörjer mannens mamma. Det ska han göra själv.
    Ett sätt att se om kärleken är äkta är att säga att man vill bo hos honom i hans land och vara hemmafru som han ska försörja. 
    Haha, bra förslag!

Men tänk om han säger ja!? (*skräck*)

Man måste också våga fråga sig vad som gör dessa killar så speciella. Ofta kör de ju (de oseriösa) hela tugget med hur "special" man är och tjejen känner sig SÅ älskad och utvald och jag fattar inte att så många fortfarande går på det. "Han var så romantisk och uppvaktande i början och bla bla..." Ja, undrar varför?

När man läser sådana här trådar, önskar man nästan att det lärdes ut i skolorna (obligatoriskt i högstadiet?) att man visserligen ska välja partner med hjärtat, men inte utan att helt koppla bort hjärnan! Och verkar det "för bra för att vara sant", då är det oftast det. Kritiker skulle förstås hävda att det är svårt att tänka klart när man är kär, men faktum kvarstår: Många kvinnor råkar ALDRIG ut för sådana här män. Andra gör det gång på gång... 
  • Anonym

Det är väldigt ofta på samma sätt med kvinnor från fattiga länder, från en helt annat kultur med helt annan syn på vad äktenskap, och familj är för något.

• Anonym (Helt rätt!)
    villhaenliten skrev 2012-02-04 17:10:08 följande:
    Haha, bra förslag!

Men tänk om han säger ja!? (*skräck*)

Man måste också våga fråga sig vad som gör dessa killar så speciella. Ofta kör de ju (de oseriösa) hela tugget med hur "special" man är och tjejen känner sig SÅ älskad och utvald och jag fattar inte att så många fortfarande går på det. "Han var så romantisk och uppvaktande i början och bla bla..." Ja, undrar varför?

När man läser sådana här trådar, önskar man nästan att det lärdes ut i skolorna (obligatoriskt i högstadiet?) att man visserligen ska välja partner med hjärtat, men inte utan att helt koppla bort hjärnan! Och verkar det "för bra för att vara sant", då är det oftast det. Kritiker skulle förstås hävda att det är svårt att tänka klart när man är kär, men faktum kvarstår: Många kvinnor råkar ALDRIG ut för sådana här män. Andra gör det gång på gång... 
    Tror det är alla sagor som man får höra som barn. Den fattige herden som är en förklädd prins och så levde de lyckliga i alla sina dagar. Det är så lätt att drömma, om någonting som har saknats tidigare i livet. Så lätt att tro på sagor.
  • Anonym (ge er nu!!)

Men herregud, dra nu inte alla över en kam. Undervisa i skolan, är du knäpp eller?? Så kvinnor som jobbar och är hemma med barnen snyltar på sina män som de raggat upp enbart för att få ett bättre liv...hur hemska är de?? Golddiggerbrudar som inte kan tänka sig killar utan dyr bil och massa pengar att ösa över dem ska vi varna för dem också`?
    Vi lever alla med olika förutsättningar men alla blir inte svin och snyltande horror, för alla är inte likadana och man kan även förändras. Hur många av alla mammor på familjeliv har inte haft mer än en man och har barn med fler hör och höpna, det skulle anses som horreri i Sverige förr i tiden men inte fan dömmer vi ut dem.
    I Tunisien bor den ca 11 miljoner människor och jag lovar att även många där föraktar dessa golddiggers som har flera kvinnor och ligger runt precis som vi gör här med players som har flera brudar och utnyttjar dem.
    Dåliga människor finns det överallt och tyvärr utnyttjar de andra människor, men inte fan beror det på vart de är födda. 

I alla relationer bör man ju tänka efter om den andra personen ber om saker t.ex. pengar eller annat eller om den andra inte svarar in telefonen eller på sms, är man intresserad så hör man av sig. Men skulle en man i USA som träffar en svensk barnflicka utan visum säga nej tack jag vill ha någon med samma ekonomiska förutsättnigar och som får bo här så skulle mn nog inte be den varna för svenska barnflickor i skolan.

• Anonym

Ursäkta (anonym ge er nu!!), jag menade inte så, jag tror det finns många i tunisien som har mycket högre moral än vad svenskar har generellt. Men skulle han gifta sig med en svenska?

De som flirtar med svenskor gör de inte det vanligen för att de vill ha sex, pengar eller visum..

Har de äktenskaps drömmar väljer de väl någon med ansändig moral, inte en svensk flicka, som oftast avskyr moral..

Vet lite om tunisien, men så är det i många andra länder.. man utnyttjar västerlänningars naiva syn på förälskelse och relationer.. men ingen anständig människa skulle i första hand välja att gifta sig med dem.. annat än i undantagsfall..

Svar på tråden Tunisiska killar