• Anonym (försiktigt!!)

Tunisiska killar

Hej!

Har läste tidigare i en tråd ngt om tunisiska killar.Känner bara för att jag måste skriva det här för att varna alla tjejer.

Trodde han var annorlunda ,man kan inte dra alla över samma kam.
    Upplevde min största kärlek i livet,trodde jag.Allt var underbart,vi hade planer för framtiden...jag lyssnade bara mitt hjärta,så vissa varnings signaler ville jag inte se.
    De behöver ett pass för att komma ut från landet,de är ute efter dina pengar,de kan ha flera(har läst tom 12 tjejer)tjejer som är spridda i världen och skickar pengar mm för " hans mamma är sjuk" ",han behöver pengar för telefon,so han kan ringa dig medan han har kontakt med andra..investerar i andra.De kan vara "snälla","har stort hjärta" "du är allt för honom"När han väl fick det som han var ute efter,började han förändra sig..hans humör var sådan,så man nästan inte kunde kommunicera med honom.Till slut visade han sin mörka sidan..han kunde inte kontrollera sina utbrott av ilska.. plågade mig,hittat på allt möjligt för att starta bråk..Han misshandlade mig fysiskt  vid ett tillfälle och där var det slut.Slut på "stora kärleken"Så,tjejer....FÖRSIKTIGT!!

• Svar på tråden Tunisiska killar
  • Anonym
    Anonym (Helt rätt!) skrev 2012-02-04 17:19:54 följande:
    Tror det är alla sagor som man får höra som barn. Den fattige herden som är en förklädd prins och så levde de lyckliga i alla sina dagar. Det är så lätt att drömma, om någonting som har saknats tidigare i livet. Så lätt att tro på sagor.
     Grunden läggs av "prins-sagor" och sedan växer flickan upp och börjar titta på alla dessa fyllständigt enfaldiga romantiska komedier som är legio som egyptens gräshoppor.
  • Anonym

Mm, tunisiska karlar alltså... *ironi*

Min pappa är tunisier, min mamma svensk. De har varit lyckligt gifta i snart trettio år med två döttrar; en som studerar på universitet och så jag som är gift med en "vanlig vit" kille. Pappa var hur omtyckt som helst av mormor och morfar och min farmor, faster och mina kusiner tycker att mamma är världsbäst.

Skulle jag dömma alla svenska killar efter en viss grupp -- typ rövhålsklubben som mobbade mig i hela högstadiet för att jag "luktade arab" -- så skulle jag fan i mig råda alla mina vänner att gifta sig med första, närmsta utlänning; finne, turk eller belgier.

• Klara 1980

Är man klok så väljer man en riktig svensk.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-05 08:35:37 följande:
    Lika barn leka bäst
    Japp. Bäst är det om man gifter sig med sin tvilling. Alternativt bror eller kusin.
  • Anonym
    Klara 1980 skrev 2012-02-05 08:09:25 följande:
    Mattias Flink har jag för mig är ogift. Thomas Quick med för den delen.
  • Anonym

Det krävs mycket mer anstängning och anpassning om parterna är från olika länder och kulturer.

• Anonym

OT men tänk alla gamla gubbar uppe i nordligaste norrlands mörkaste helvete som hämtat unga flickor från Thailand (och andra länder). Sedan tar hon hand om lönen och det hon inte använder själv skickar hon hem till släkten. Men han får ju kramas ibland!!!! (om han har tur)

• Anonym (been there!)

En turk-muslim jag dejtade var likadan som TS beskriver så idioter finns i alla nationaliteter!
    Han skulle också hälsa på sin sjuka mamma...men han gifte sig istället med tjejen på fotot i bokhyllan som han sa va hans syster Jag skickade dessutom en slant till mediciner åt mamman...eller kanske nya skor till bruden? :-O

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-05 08:45:25 följande:
    Japp. Bäst är det om man gifter sig med sin tvilling. Alternativt bror eller kusin.
    Nej men kära du!! Kan du verkligen inte komma på någon enda annan person? Lever du i en så liten begränsad tillvaro? Jag tycker synd om dej verkligen. Försök att gå ut lite mer och roa dej.
  • bekymmrad
    Rynkar på näsan hej,är så kluven och vet inte hur jag ska göra! är gift med en killen från tunisien,vi har bråkat från dag ett när vi gifte oss i oktober, tills i dag.Jag får inte säga vad jag tycker om vissa saker då blir han arg och vill ha betänke tid om oss. Jag är rädd att fråga han normala frågor, för jag vet hur han reagerar.Hur ska jag annars kunna lära känna han om jag inte frågar om allt. men är det normalt att bråka varje dag,och inte ställa frågor till varandra? jag gifte mig i nöd och lust. Hjälp mig någon om dessa killar hur dom funkar.. Han är oftast olycklig och skyller på alla problem därborta hur jobbigt han har det där.Men han lägger allt på mig att det är mitt fel att det är så dåligt mellan oss. Jag är inte den bästa,men jag vågar erkänna det,men det gör inte han.. jag är den som oftast ödmjukar mig för honom. Allt är på hans villkor,men han är också ganska nochalat mot mig,och pratar om respekt. Men jag han respekterar inte mig för fem öre...hjälp mig!!!
  • Anonym (åh)

Detta har ju såklart inte med just tunisier att göra. Det handlar om människor som vill komma ut ur sitt land och tyvärr utnyttjar andra för sitt ändamål.

Så himla tråkigt att tjejerna och även en del män låter sig luras på detta sättet. Nu har även jag varit kär och naiv och jag förstår hur kärleken kan kännas och få en att blunda för saker.

Ni som råkat ut för detta, se sanningen och gör er fri. Bearbeta det hela hos vänner eller andra och se det som erfarenhet.

• Anonym (SD?)
    Anonym (försiktigt!!) skrev 2012-02-04 11:40:57 följande:
    Hej!

Har läste tidigare i en tråd ngt om tunisiska killar.Känner bara för att jag måste skriva det här för att varna alla tjejer.

Trodde han var annorlunda ,man kan inte dra alla över samma kam.
    Upplevde min största kärlek i livet,trodde jag.Allt var underbart,vi hade planer för framtiden...jag lyssnade bara mitt hjärta,så vissa varnings signaler ville jag inte se.
    De behöver ett pass för att komma ut från landet,de är ute efter dina pengar,de kan ha flera(har läst tom 12 tjejer)tjejer som är spridda i världen och skickar pengar mm för " hans mamma är sjuk" ",han behöver pengar för telefon,so han kan ringa dig medan han har kontakt med andra..investerar i andra.De kan vara "snälla","har stort hjärta" "du är allt för honom"När han väl fick det som han var ute efter,började han förändra sig..hans humör var sådan,så man nästan inte kunde kommunicera med honom.Till slut visade han sin mörka sidan..han kunde inte kontrollera sina utbrott av ilska.. plågade mig,hittat på allt möjligt för att starta bråk..Han misshandlade mig fysiskt  vid ett tillfälle och där var det slut.Slut på "stora kärleken"Så,tjejer....FÖRSIKTIGT!!
    SD!
  • Anonym (SD?)
    Klara 1980 skrev 2012-02-05 08:09:25 följande:
    Och? 52 % av alla "riktiga svenska" par skiljer sig. Varför då? 
  • Anonym (Blåst jag med)
    Anonym (been there!) skrev 2012-02-06 09:06:35 följande:
    En turk-muslim jag dejtade var likadan som TS beskriver så idioter finns i alla nationaliteter!
    Han skulle också hälsa på sin sjuka mamma...men han gifte sig istället med tjejen på fotot i bokhyllan som han sa va hans syster Jag skickade dessutom en slant till mediciner åt mamman...eller kanske nya skor till bruden? :-O

Ha ha! Ursäkta jag skrattar åt ditt inlägg, men det väckte minnen hos mig själv på hur "blåögd" jag var som ung.

Jag träffade som "ung och dum" en utländsk kille och blev störtkär. Jag ville hjälpa honom med allt och när han blev utvisad så gifte jag mig, men trots det var han tvungen att bo i Prag en månad för att sen söka tillstånd via det landet hit till Sverige.

Under den månaden så ringde han och bad mig skicka pengar för han hade det ju såååå dåligt därnere...han sa att han bode hos en gammal 80-årig tant. Jag jobbade extrapass för att tjäna ihop extra pengar att skicka.

Jo, tack...sen när han väl hade uppehållstillstånd i Sverige så kröp det fram att gamla tanten inte alls var så gammal utan ett luder från Prag som han lyckats ragga upp och bo hos. Senare fick jag även se foton på henne i raffset....men hon var lika äcklig som honom så nu i efterhand så förtjänade dom varandra kan jag tycka. Ha ha!!
    Så kan det gå!
  • Anonym (SD?)

Nej, inte nu igen. Ja ts , alla utlänningar är bara ute efter att flytta till Sverige. Ni har koll på hela EU? Sverige är det 3.tje sista landet någon vill flytta till. Varför då? Jepp, för att man redan på fl får en stigma om man inte är helt svensk..

• bekymmrad

Gillar den näst sista raden som personen skriver om skiftade humör.. denna personen beskriver min man ganska bra,och den passar in på honom....Jag har verkligen sett den mörka sidan av honom...

• solosunny

Varje gång ett sant nöje att läsa sådan inlägg här. Åk till Jamaica istället för Tunisien. Där får du det du vill ha. SEX, utan att efteråt får börja en debatt om den svenska immigrationskulturen.

Svar på tråden Tunisiska killar