Inlägg från: Anonym (Självkänsla ?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självkänsla ?)

Är jag för "på"?

Jag skulle tycka att du var alldeles för på och kräver både snabba och "rätta" svar.

Nu är jag kanske ovanligt lite bekräftelsesökande så jag har svårt att förstå behovet av komplimanger till höger och vänster. Är något verkligt bra säger jag det givetvis men då inte i någon förhoppning om att få något positivt tillbaka.

Ge honom gärna komplimanger men absolut inte i förhoppningen om att få tillbaka en själv. Det är väldigt få förhållanden som funkar så. Jaq anser att allt man ger, ger man kravlöst annars låter man bli. 

Jag tror att du skulle må bra av att hitta andra sätt att bekräfta dig själv än att vänta på att han ska svara på rätt sätt och i och med det boosta din självkänsla. Försök att bli stark i dig själv och trivas med både livet med dig själv, vänner, jobb osv och det som är tillsammans med honom.

Förstår dock att man i början när man är förälskad vill ha mycket kontakt men du kanske inte själv kan bestämma hur denna kontakt ska se ut.

Bjud in honom i diskussion och fråga hur han vill att er kontakt under dagarna ska se ut. Alla lever inte med sin telefon i närheten ens när man är nyförälskad.

Osjälvständighet och klängighet är för de flesta människor ganska irriterande.  

• Anonym (Självkänsla ?)

Till anonym 1, har det gått så lång tid utan kontakt skulle jag faktiskt dra slutsatsen att killen inte vill ha kontakt längre och om jag mådde bättre av det se till att själv avsluta det officiellt om han nu är för feg för att göra det själv!

Jag tycker du gör rätt i att fundera över att hitta någon annan för vill du verkligen ha en kille som inte orkar höra av sig alls på en vecka? Du kan knappast anklagas för att vara för på om du har väntat på livstecken en hel vecka. 

Ibland är det bättre att själv ta initiativet då slipper man känna sig som ett passivt offer även om det råkar vara precis det resultat som killen vill uppnå men är för feg för att göra själv. Man kan ju passa på att tala om vad man tycker om att någon är så feg och inte törs stå för sina känslor.

• Anonym (Självkänsla ?)

Tänk på att det finns få saker som får folk att gå i försvar så tydligt som anklagelser. Speciellt om du tänker framföra dem via SMS.

Försök att hålla dig lugn och hitta en tid att träffas istället och prata med varandra om dina behov och önskningar i relation till vad han har för behov och önskningar av ert förhållande. Försök sedan hitta en kompromiss för ni verkar inte riktigt vara kompatibla just nu. 

• Anonym (Självkänsla ?)

Tufft nu men säkert bättre i längden!

Inte vill du väl ha en kille som varken hör av sig på en hel vecka eller har mod nog att tala om att han inte vill fortsätta.

Du kan säkert hitta en bättre kille än detta.

Lycka till!   

• Anonym (Självkänsla ?)

Varför i hela fridens dar skulle killen sitta och analysera över varför du/ni hör av er mindre nu än tidigare? Jag är helt övertygad om att de lever i nuet och konstaterar att ni nu hörs när det passar.

Ledsen att säga det men ni projicerar mycket av era egna funderingar på hur er partner uppfattar/borde uppfatta och tolka saker och ting. Det är få killar som sitter och analyserar så mycket som ni tror. Tycker de att ni är "jobbiga" dröjer de med att höra av sig, vill de något så hör de av sig.

Risken är stor att ni aldrig kommer att få den uppmärksamheten från dessa killar på det sätt som ni önskar. Många förhållanden börjar med den häftiga förälskelsen som sedan kan övergå i mer varaktig kärlek. Den kärleken behöver inte alltid denna hysteriska uppmärksamhet som ni efterfrågar, den lever och frodas ändå.

Det ni uppfattar som kallt kan helt enkelt vara en normalisering av förhållandet. Killarna har hittat en normalnivå som de är bekväma med. Problemet är ju att ni inte verkar vara i närheten av att vara nöjda.
    Den första förälskelsen är helt enkelt över, åtminstone från deras sida. Sannolikheten för att få tillbaka det ni började med tror jag är lika med noll. Ni får fundera över vad som är er lägsta gräns för kontakt och sedan utgå från det men sitt inte kvar och dröm om att det ska gå tillbaka till det som varit.

I min värld finns det också ett mellanting mellan att höras av 20 gånger om dagen och svara på SMS direkt eller inte höras av på mer än en vecka. Jag skulle inte vilja ha något av det. Befinner man sig inte sig på samma ort så kan det väl vara lämpligt om man hörs av en gång om dagen och då faktiskt gärna via ett telefonsamtal så man kan prata med varandra. Vet man att någon är upptagen med något speciellt så kan det givetvis gå något längre tid men inte annars.     

Svar på tråden Är jag för "på"?