Är jag för "på"?
Jag skulle tycka att du var alldeles för på och kräver både snabba och "rätta" svar.
Nu är jag kanske ovanligt lite bekräftelsesökande så jag har svårt att förstå behovet av komplimanger till höger och vänster. Är något verkligt bra säger jag det givetvis men då inte i någon förhoppning om att få något positivt tillbaka.
Ge honom gärna komplimanger men absolut inte i förhoppningen om att få tillbaka en själv. Det är väldigt få förhållanden som funkar så. Jaq anser att allt man ger, ger man kravlöst annars låter man bli.
Jag tror att du skulle må bra av att hitta andra sätt att bekräfta dig själv än att vänta på att han ska svara på rätt sätt och i och med det boosta din självkänsla. Försök att bli stark i dig själv och trivas med både livet med dig själv, vänner, jobb osv och det som är tillsammans med honom.
Förstår dock att man i början när man är förälskad vill ha mycket kontakt men du kanske inte själv kan bestämma hur denna kontakt ska se ut.
Bjud in honom i diskussion och fråga hur han vill att er kontakt under dagarna ska se ut. Alla lever inte med sin telefon i närheten ens när man är nyförälskad.
Osjälvständighet och klängighet är för de flesta människor ganska irriterande.