• Crown

SPA + Gravid ?

Jag har tidigare undrat samma sak.

Fick då höra att slemproppen skyddar mot infektioner, så det ska man inte behöva oroa sig för, om den inte redan gått...
    Dessutom brukar de flesta spa ha fina anläggningar med bubbelpooler som byter vatten och renas väldigt ofta. Du kan ju fråga om du är osäker. Är man i slutet av graviditeten har jag hört att man ska undvika riktigt hårda jetstrålar rätt mot magen, men det känns som lite sunt förnuft och säkert inte så skönt heller. Man kan ju sätta sig där det är lite lugnare.

Jag har bubblat utan att oroa mig över det. Det är ju verkligen superskönt med värmen!

• Crown

Netdoctor säger:

"Finns det några motionsformer som är skonsamma?
    ...
    När du är gravid ska du inte bada bubbelbad eller sitta i varmt vatten, eftersom höga temperaturer kan vara skadliga för barnet och du själv kan få infektioner i slidan. Det finns också många bakterier och spår av svamp i dessa bassänger, och din motståndskraft mot dem är nedsatt när du är gravid, eftersom syrabalansen i din slida ändras under graviditeten på grund av hormonerna. "

Liknande står på andra sidor också. Så det verkar som om det ofta beror på hur länge du sitter och hur rent badet är. Själv skulle jag nog undvika den kommunala simhallens bubbelbad...

• Crown

Ärligt talat verkar det som om alla bm säger olika saker...

Svar på tråden SPA + Gravid ?