• Anonym (Fult!)

    Hur fan kan ni med att köpa Hello Kitty till era döttrar?

    Jag blir så irriterad, det är så förskräckligt fult. Hur kan ni med att köpa produkter med Hello Kitty logga på?
    Varför? Förklara för mig för jag förstår verkligen inte.

    Allt rosa rosa bebisrosa UÄK Kräks VARFÖR allt detta "flickiga"?????

  • Svar på tråden Hur fan kan ni med att köpa Hello Kitty till era döttrar?
  • La Lola
    Anonym (Fult!) skrev 2012-02-04 21:29:36 följande:
    Nej, det kan jag inte erkänna eftersom jag inte är det. Jag är själv mer av en "pojkflicka" och gillar könsneutrala färger.
    Jag tycker bara att HK är förbaskat j*vla fult.

    Eller flickor som har skrikiga rosa byxor med ett ljusrosa linne ... HUA..
    Jooorå, kom igen nu, du sitter säkert där o har HK-trosor på dig.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Daeminimon

    HAHAHA! Min son älskar Hello Kitty! Han sover as we speak med en jordgubbskitty i sängen. Han har även tröjor, byxor, mössa mm.

    Själv har jag strumpor, iPhone-skal, mugg och lite annat smått och gott.

    Vi älskar kattrackarn, helt enkelt- trots att vi är ett småflicksfritt hushåll!


  • Adventures

    Efter att ha funderat lite så har jag nu bestämt mig för att köpa en Hello Kitty mössa till mig själv imorgon :) Folk kommer nog att tro att jag är knäpp, men barnen har säkert roligt åt det :) Själv bryr jag mig aldrig om vad folk tycker. 

  • Cicek
    frufri skrev 2012-02-04 21:22:22 följande:

    Vad jag vet så brukar även små killar tycka att hello kitty är fint väl? Inte så konstigt för det är en söt barnfigur :) Jag gillade inte hello kitty innan jag fick barn. Då tyckte jag mest att det var fjortis. Men nu när min dotter älskar kitty så tycker jag att det är fint. En söt liten katt :) Men det är helt klart en barn-grej för mig. Jag förstår inte alls när vuxna/tonåringar har saker och kläder med hello kitty. Det är bara löjligt! Men som svar på din fråga: jag köper hello kitty till min dotter därför att hon bli så otroligt glad!! Och det är det bästa som finns! :)


    Haha, jag har en massa Hello Kitty sockor :D Inte för att jag gillar Hello Kitty dock utan för att sockorna är så otroligt sköna ;) Men barn brukar tycka det är jättehäftigt att jag har sådana på mig ;)
  • Anonym
    Anonym (Fult!) skrev 2012-02-04 20:58:44 följande:
    Alla dessa "pojksaker" är inte lika störande... Eller störande öht... Men dessa rosa bling bling hello kitty a lá kissekatt är jättehemskt..
    Vad exakt menar du med pojksaker? Ge några exempel!
    Anonym (Fult!) skrev 2012-02-04 21:10:07 följande:
    Cars vet jag att både flickor och pojkar tittar på.. Cars är till för alla barn. Men allt detta med just HK det blir för mycket bara. Det är ju just skapat för flickor, för vilken liten flicka gillar inte en söt vit liten kissemiss?
    Sen så är allt rosa och så in i hel**** fult... Osmakligt.
    Synd för dig att du inte gillar rosa. Rosa är inte min favoritfärg, men jag skulle inte säga att det är fult, inte färgen i sig. Det som är tråkigt med rosa saker som riktar sig till flickor är att det till stor del också innehåller en massa förlegade budskap om kön, men färgen i sig förstår jag inte hur man kan vara så hatisk mot.

    Eftersom min son blir mer och mer tokig i rosa har jag fått botanisera en del i den rosa världen och har hittat en hel del fina saker. Han gillar prinsessor,.älvor och Hello Kitty. Och en väldig massa andra grejer och färger också.
  • Kattdamen

    Vad är det med Kina och Japan som du inte gillar?


    Mig får du älska hedniskt.
  • Anonym (-)

    fast vad går som könsneutrala färger då? Allt utom rosa? eftersom du vill ha blått och grönt på dina barn, vilket isåfall är typiskt pojkfärger?

  • Anonym
    lövet2 skrev 2012-02-04 19:32:38 följande:
    För att jag inte har samma smak som du? För att min dotter inte har samma smak som du? För att vi är olika?

    bra svar, samma här...
  • tundra

    Sonen 18 mån älskar Hello Kitty och helikoptrar.
    Har bara blivit så utan min medverkan.

  • Gyllan

    Tog just en snabb titt inne på H&M's hemsida. Hittade 4 tröjor med Hello Kitty, ingen av de var rosa. HIttade även en klänning, den var röd&vit. 
    vet inte varför TS tror att HK måste vara superrosa.  

    Ja, jag köper en del med HK till min dotter, hon är snart 2.5 år. Varför? Hon älskar katter, och likaså även Kitty. Dock har hon inte många just rosa tröjor med HK, utan röda, lila osv. Någon rosa finns nog också i och för sig. När jag handlar till min dotter så är det viktigast att det är lekvänligt, mjuka material och gärna härliga färger. Därför blir det mest från flickavdelningen. Jag tycker det är trist med mörka färger på barn, och på pojkavdelningen finns med mörkblått, mörkt grönt, grått och svart. Jag tycker det är roligare om barn  har färg. 
    Om den tröja jag hittar dessutom har en liten katt (HK), eller någon annan figur som dottern gillar så vet jag ju att det underlättar att få på henne kläderna

    I min egen garderob finns också mycket ljusa färger, rosa och lila, för att jag tycker det är fint. Har även en del svart, men tycker det blir mörkt på barn. 

Svar på tråden Hur fan kan ni med att köpa Hello Kitty till era döttrar?