• Anonym

En vecka efter ägglossning

Jag hade äglossning för en vecka sedan. Fick utslag på äl test då..

nu igår började brösten ömma och det gör dem fortfarande inte hela tiden men det kommer i vågor liksom.. plus att det drar i ljumskarna.. är det någon som haft så här och vart gravida?? kan man känna så tidigt om man är gravid??

• Svar på tråden En vecka efter ägglossning
  • Anonym (japp)

Ja.
    Med mitt andra barn visade kroppen 3 dagar efter ÄL att jag var gravid.
    Tester visade inte plus förrän efter 10 dagar.
    Men jag började må illa tre dagar efter positivt ÄLtest, varje morgon innan frukost...
    FIck som du säger "drag" i ljumskarna och brösten värkte.
    Så nog kan man känna det snabbt!!!

hålelr tumamrna för dig, om det nu är så att du önskar graviditet!       

• Anonym

Åhhh ja jag vill hoppas verkligen nu att testet blir positivt

• Flisan79

Så kommer ett sånt här trisst inlägg

Det som gör att brösten ömmar är det hormon som frigörs efter äl. Dvs du kan ha ont i brösten som både gravid och ogravid innan mens. Samma sak med att det drar vid äggstockarna. Betyder tyvärr ingenting.
    Nu när vi försökte få till barn nr 3 skrev jag ner alla symtom dag för dag i 3 månader. Kan säga att till ca någon dag innan bim så hade jag exakt som du båda de månaderna jag inte var gravid samt den månad jag vart gravid.

Till anonym japp: nej man kan inte känna en graviditet 3 dagar efter äl. Alla som är lite insatta i ämnet vet att det tar 5 dagar för att det befruktade ägget ska bli en blasocyst och först då är ägget moget att göra sig av med sitt hölje och fästa i livmoderväggen. Ägget fäster vanligen dag 7-10 men kan fästa redan dag 5. Sen så kan man faktiskt få symtom ganska omgående efter det då ägget börjar utsöndra hormonet hcg direkt det fäster. Det är detta hormon som talar om för kroppen att den är gravid och också detta hormon som testas med grav-test.
    Troligen hade du äl tidigare än du trott eller så kände du symtom som inte fanns (man kan även ha illamående runt äl) och det råkade vara samma månad som du faktiskt var gravid. Annars var det kanske din kvinnliga intuition

• Anonym

så om jag hade äl i måndags förra veckan så har inte ens ägget fästs om det blivit befruktat?

• Flisan79

Kan ha fäst typ idag . Men kan också flyta runt och leta plats as we speek

Jag håller tummarna!

• Anonym

Tack för infon.. hoppas det är som du säger =) ska försöka hålla mig att testa,, men jag känner mig själv rätt bra så vet att jag kommer int ekunna hålla mig så värst länge,,

• Flisan79
    Anonym skrev 2012-02-05 18:47:12 följande:
    Tack för infon.. hoppas det är som du säger =) ska försöka hålla mig att testa,, men jag känner mig själv rätt bra så vet att jag kommer int ekunna hålla mig så värst länge,,
    Hehe, vet hur det är. Finns ju känsliga test som kan ge utslag efter en vecka (förutsatt att ägget fäst givetvis). Hcg halten ökar väldigt snabbt. Risken är ju dock att man får ett minus fast man är gravid vilket inte är så kul. Bästa är att vänta.

De månader jag inte var gravid testade jag tidigt. Den månad jag var gravid testade jag först efter BIM
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Anonym

jag ahr både test som ska synas på tidigare sånna 10mlu sen har jag andra som mäter 25mlu..  då kan det alltså syans i morrn redan om det har föst redan??

• Flisan79

Japp, ovanligt men möjligt. Tror det brukar stå hur många procent som plussar x antal dar innan bim (vid grav) i förpakningen.

Svar på tråden En vecka efter ägglossning