biolog70 skrev 2012-04-20 18:44:04 följande:
Hej,
Har inga barn sedan tidigare. I sverige är det en massa regler, vill man köpa ett 3-pack IVf så får man inte vara äldre än 39 år m.m. Det kändes stressande då man ligger nära åldersgränsen i sverige. I danmark kan man försöka tills att man är 45 år. Mer avslappnat i danmark och har själv blivit rekommenderad att söka mig dit. Vi bor dessutom i skåne och har det nära.
Hur funderar du? Som jag förstår det så går du direkt på IVF?
Jasså! Jag visste inte att man får bara en behandling!! Wow Då måste vi tänka om! Tack för info.
Vilka utredningar körde ni här hemma?
Vi har inte börjat med nåt ännu för att jag fick min resultat på AMH idag och det var inget bar värde jag fick 0,2, systern sa att 1,5 uppåt är bra och det finns nån chans!?! Sen hörde jag av nåra tjejer här på FL att i Danmark brukar man inte kolla på såna värde och det finns tjejer som har blivit med barn med sämre värde än mina!?!
Har du gjort nån utredning här hemma? Och isf vad hade du för värde.
Östrodiol hade jag högt som 422, vilket 150 är normalt, resten av testerna kunde man inte lita på eftersom östrodiol var inget bra.
Jag håller på köra parallellt med nåra klinik, Sophiahemmet ska ringa nästa vecka och berätta vad dem rekommenderar, jag förväntar mig inte så mycket.
22:a Maj har jag tid hos en läkare som samarbetar och förbereder med allt(hormonbehandlingar &undersökningar) tills när det är dag för äggplockning och hela köret då åker man till Carl Von Linne i Uppsala.
Vitanova har jag kontaktat, vi väntar på sperma provsvaret och alla andra svar med bl a HIV och andra konstiga tester, kommer skicka iväg en kopia till dem så får vi se vad dem säger.
Vi bor i STLM en bit till dk.!