• Burberry

Hur mycket ska jag gå ner (167cm, väger nu 70 kg)

Ja, Beach 2012 närmar sig, och kroppen känns inte riktigt redo. Så, hur myckeyt tycker du jag borde gå ner? Frågan ställs bara utgående från de fakta som fås i ts, inga bilder kommer att läggas upp.

Jag är 167 cm lång, väger nu 70 kg. Har smal kroppsbyggnad, efter barnafödande finns det främst extra på buken och brösten. Jag är 35 år gammal, i medelkondition.

Jag frågar bara av nyfikenhet, jag vet själv vad min målvikt är, en vikt som fungerar både vad gäller utseende och välmående. Men tycker det skulle vara intressant se vad majoriteten här anser min vikt bör vara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 21:59
    Intressant med så många olika svar. Tack alla ni som redan röstat!

Ger ännu en bakgrundsfaktatill er andra:
    jeansstorlek 29/34
    tröjor L eller XL beroende på märke o modell

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket ska jag gå ner (167cm, väger nu 70 kg)
  • Nemi76

Egentligen omöjligt att svara på då vikt i princip inte säger ett jota om hur kroppen ser ut. Du kan vara vältränad som satan, väga 85 kilo och ändå komma in i XS (typ). Viktmässigt kanske du kunde tappa ett kilo eller två men formmässigt kan man ändra mycket med rätt träning. Tona till kroppen lite.

• mrsStatham

Det är 17 veckor kvar till sommaren, om man antar att beach 2012 börjar 1 juni.
    Vill du vara färdig då är det max 8,5kg som du kan gå ner utan att det blir ohälsosamt.

Bara en tanke. Men det har du säkert redan tänkt på  

Bara två saker är oändliga
  • Scream2
    Nemi76 skrev 2012-02-05 12:27:35 följande:
    Egentligen omöjligt att svara på då vikt i princip inte säger ett jota om hur kroppen ser ut. Du kan vara vältränad som satan, väga 85 kilo och ändå komma in i XS (typ). Viktmässigt kanske du kunde tappa ett kilo eller två men formmässigt kan man ändra mycket med rätt träning. Tona till kroppen lite.

Mkt klokt svar i en konstig omröstningstråd
  • Jespis

Jag är ungefär lika lång som du (167,5 ) och har satt 59 kg som målvikt. Väger 62 just nu och vet egentligen inte om jag behöver gå ner mer... Tränar ganska mycket och kroppen verkar inte vilja släppa ifrån sig de här 3 kg just nu. Måste bestämma mig för om det känns ok...

• Äppelpaj80

Beror väl helt på? Jag är 171 cm lång och väger 74 kg. Jag behöver inte gå ner då jag har normalvikt. Men jag skulle gärna gå ner 5 kg. Jag röstade 1-5 men det kan ju vara 6-10 beror på hur du är byggd.

• Fiona M

jag tror ingen, varken du eller vi, kan säga vad som vore en bra viktnedgång i exakta kilo, jag skulle istället satsa på mått och se att träningen ger resultat på så sätt.

• valkyrian

Skulle sattsat på 10-15 kg :) iaf är det den vikten jag skulle må bra av :) huvudsaken är
    Väl dock att mn äter bra och rör på sig så att man mår bra.

• valkyrian

Jag har iofs små bröst och pojkig kropp, 10-15 kg kan ju vara mkt på din kroppstyp. Jag är 165 och väger 55, satsar på att gå ner 3-4 kg till sommaren.

• Kooffe

Gå ner tills du är nöjd och må bra.

eVett.se - Överlev på internet
  • Jagsjälv
    Jespis skrev 2012-02-05 12:30:04 följande:
    Jag är ungefär lika lång som du (167,5 ) och har satt 59 kg som målvikt. Väger 62 just nu och vet egentligen inte om jag behöver gå ner mer... Tränar ganska mycket och kroppen verkar inte vilja släppa ifrån sig de här 3 kg just nu. Måste bestämma mig för om det känns ok...
    Ha ha ha... Vad olika vi är! Jag har samma längd och har satt 65kg som mitt mål nu. Efter grav väger jag trista 77!! Jag tränar mkt och då kommer 65 bli lagom för mig. Då komer jag vara lagom kurvig och lagom smal!
    Innan mina två barn vägde jag 59-60, men nu 8 år senare kommer det att vara för smalt och jag måste vara realist. De kg kommer jag inte bli av med. Finns för mkt god mat och vin!! Skrattande
Svar på tråden Hur mycket ska jag gå ner (167cm, väger nu 70 kg)