• Eldna

Blöja på natten, hur länge?

Funderar lite bara... Hur länge har/hade era barn på sig blöja på natten? Alltså upp i vilken ålder? Jag är en så kallad "extramamma" och vi har killen tyvärr inte allt för ofta (max 2 ggr/månad) så det är lite svårt att hänga med vad hur han gör hemma hos sin mamma (hon berättar inte mycket precis...). Ska man lägga manken till när han är här och försöka få honom att kissa direkt före och efter han sover eller ska man hänga på vad han säger han gör hemma hos sin mamma?

• Svar på tråden Blöja på natten, hur länge?
  • Lilo

Min tjej var 2 år o 9 månader när hon slutade med blöja på natten.
    Har hört dock att killar kan vara lite senare.
    Hon lägger sig vid 20.00 sen tar vi upp henne o kissar henne i sömnen (ja, hon sitter på pottan o blundar, i sitt rum, man får hålla i henne) ca 22.00 innan vi själva lägger oss.
    Självkart händer det "olyckor" lite då o då.
    Lycka till :)
    Ps..om han kommer från en otrygg miljö kan ju blöjan vara en slags trygghet kanske??

• Molle

Min tjej var torr på dagen redan vi ett och ett halvt men hon var inte torr på natten förräns hon var över fyra. Vi försökte få henne torr innan genom att ta upp och kissa henne innan vi gick och la oss men det gick inte.
    När hon var strax över fyra sa hon att hon inte ville ha nattblöja längre och då gick det.
    Ibland blir det tyvärr perioder(ngn vecka i sträck) då det blir bakslag trots att hon nu är fem och ett halvt.
    Det enda man kan säga är att det är väldigt individuellt. Arvet påverkar till viss del oxå.

• Duva

Min dotter var torr på dagen precis när hon fyllde 2 år. Nattenblöjan hade hon bara en månad extra. Sen har det gått hur bra som helst.
    Men det är ju jätte olika för alla barn.
    Hoppas att det blir bra för er.

Kram

• MysMellis

Min stora tjej hade blöja på natten ända tills hon gick i skolan.

• MalinD

Min tös har varit torr på dagen sedan i somras (då var hon tre), men har fortfarande inte släppt blöjan på natten. Vi försökte ett tag runt jul, men det gick inte, hon kissar alldeles för mycket på natten, för att det skulle gå! Jag var uppe flera ggr på natten och bar henne till toaletten, men stackarn var ju alldeles färdig efter de nätterna.
    Jag hoppas att det kommer naturligt snar, eftersom hon fyller 4 i sommar.... Vi får en liten bebis om ca en vecka, så då kanske det blir "lättare", när man är storasyster, att släppa blöjan!

• Mickiee

enligt min mamma var jag torr presic innan min lillebror föddes vilket hon tyckte var jätteskönt. Var då knappa två år. *jätteduktig flicka då* flin

Mickie

• Elut

Min dotter blev torr precis när hon fyllde två. Vi tog bort blöjan helt, både på dagen och natten. Vi försöker ge henne välling ca en timme innan hon ska sova för att hon ska hinna kissa innan hon somnar.
    Lyckligtvis har vi sluppit små olyckor.

• gosemamman

Min son slutade inte med blöja på dagen förrän han nästan var 4 år, för ett halvår sen. Då slutade han även kissa i blöjan på natten (eller morgonen), men han vill fortfarande ha nattblöjan som en säkerhet. Vi provade att ta bort den en natt, men då vaknade han och grät för att han var så rädd och hämtade en blöja. Så han får ha den tills han säger att det inte behövs längre. Huvudsaken att han sover gott och att blöjan är torr!

• Cammo

Min flicka slutade med blöjan, både dag och natt, när hon var 2 och ½ år... Vi gjorde en liten "deal" med henne, att om hon slutade med blöjor så skulle vi göra en sak=) Samma dag slutade hon=) Sedan dess har hon vart helt torr=)

• prayer

min lillkille slutade med blöja på dagen när han var 23 månader och 1 månad senare helt torr på natten, fast han har haft helt torr blöja när han vaknar sen han var typ 9 månader, kissar helt enkelt inte på natten.ser alltid till att han kissar innan han går och lägger sig och sen upp snabbt på morgonen och kissa igen.=)

Svar på tråden Blöja på natten, hur länge?