• kixan

Lite funderingar från en nybörjare

1: Jag sätter henne direkt på toan och hukar framför och håller fast henne under armarna. Eller så håller jag henne ovanför handfatet om toan är sunkig (typ offentlig toa).

A -03, F -05, V -10 - karinkristina.wordpress.com -
  • kixan
    Mellanmjölkens land skrev 2012-02-06 10:48:36 följande:
    Får väl fundera på att börja träna hemma. Inte så lockande eftersom vi oftast sitter och leker på toan och då behöver jag ju händerna fria
    Ni kan ju göra så typ en gång om dagen, jag tror inte det behöver vara varje gång för att det ska börja funka.
  • kixan

2: Kan ni ha en potta vid skötbordet? Eller byta blöja i badrummet utan skötbord?

3 Ingen aning, men jag skulle tro att hon är torr innan hon fyller 2 iaf, min största tjej var torr då och hon är inte ec:ad alls.

4: F började dagis när hon var runt 1½, då var hon pålitligt torr och personalen hade följt henne sen hon var nyfödd eftersom storasyster gick på samma avdelning, så det var aldrig ett problem att ha henne blöjfri där. Det var en åldersblandad grupp, så hon hängde med när "storbarnen" gick på toa.

• kixan

Du får väl säga åt sambon att börja använda badrummet istället. Tungan ute

Jo, det kan ju vara svårare med småbarnsavdelning, V ska ev börja till hösten, då är hon 1 år & 8 mån som tidigast, då är det småbarnsavdelning, så vi får väl se hur det går, men jag tänker mig att de får väl göra någon slags rutin för det, sätta på potta/toa när de kollar blöjorna på övriga barn typ. Iom att hon inte haft blöja alls på typ ett år känns det ju helknäppt att sätta på det på dagis. Men förhoppningsvis är hon så pålitlig då, som storasyster var, att det inte ens blir något att fundera över.

Svar på tråden Lite funderingar från en nybörjare