• milli79

När slutade ni med blöjor dagtid?

Om ni har flera barn så ta det första. Skriv den ålder som är närmast då barnet slutade. 

• Svar på tråden När slutade ni med blöjor dagtid?
  • Kyanita

Pojke, 2 år (2,5 år på natten)

Pojke 4,5 år (9 år på natten)

Pojke 3 år (3,5 på natten) 

Flicka Vet ej än   

• tahira

Han var mellan 2 och 2,5. Minns inte exakt faktiskt. Han slutade med nattblöja samtidigt. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • Louella

Sonen slutade med blöja dagtid när han var 2 år och 7 månader. Slutade med nattblöja strax efter 3 års ålder.

• principessan

Båda lite drygt 2 år. En flicka och en pojke. De slutade med natt och dagblöja i samma veva.

• Tainted

Flicka: 2 år på dagen nattetid, aldrig haft blöja nattetid efter den dagen, aldrig vart nån olycka. När hon var närmare 2.5 tog jag även bort på dagen, det var lite meckigare, tog väl nån månad innan det fungerade :)

Och ja, nu i efterhand fick jag höra att man skulle börja med att ta bort blöjan på dagtid men inte visste jag det då.. funkade perfa, trots allt familjeliv säger :)  

• tahira
    Tainted skrev 2012-02-05 21:23:02 följande:
    Flicka: 2 år på dagen nattetid, aldrig haft blöja nattetid efter den dagen, aldrig vart nån olycka. När hon var närmare 2.5 tog jag även bort på dagen, det var lite meckigare, tog väl nån månad innan det fungerade :)

Och ja, nu i efterhand fick jag höra att man skulle börja med att ta bort blöjan på dagtid men inte visste jag det då.. funkade perfa, trots allt familjeliv säger :)  
    Fast det är väl inget man "ska"  - att ta bort dagblöja först, det är väl bara att det passar vissa (de flesta?) bättre? 

Vi slutade samtidigt med båda, det fanns liksom ingen anledning att ta en i taget. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • Tainted
    tahira skrev 2012-02-05 21:27:12 följande:
    Fast det är väl inget man "ska"  - att ta bort dagblöja först, det är väl bara att det passar vissa (de flesta?) bättre? 

Vi slutade samtidigt med båda, det fanns liksom ingen anledning att ta en i taget. 

Tack! finns inte många som dig på denhär sajten haha :)
    ja jag hade ju ingen koll riktigt på detdär.. tänkte väl bara att hon vaknar ju ändå var 3e timme på natten så kan lika gärna sätta henne på toa vid dom tillfällena, så är det inte massa annat som distraherar som det kan vara på dagen.. och hon halvsov jämt när jag bar in henne, la en liten kiss och sen somnade så sött igen :)

• RedheadGirl

Helt fri dagtid var hon 3.5 år.. Hon tog själv på blöja när hon skulle bajsa.. Kissa i blöjan slutade hon med drygt 9 månader innan..

Svar på tråden När slutade ni med blöjor dagtid?