• mini 75
    Äldre 5 Feb 21:57
    13602 visningar
    13 svar
    13
    13602

    Någon som lyckats öka spermieantalet med kosttillskott?

    Läst att zink, folsyra, Q10, arginin, ginseng och multivitamin. Mannen hade 9 miljoner i första och 13 miljoner i andra provet. Tänkte testa ovan och se om det kan öka antalet. Även dragit ner på kaffe och alkohol. Någon som har erfarenhet av dessa eller andra kosttillskott? Positiv eller ingen skillnad?


  • Svar på tråden Någon som lyckats öka spermieantalet med kosttillskott?
  • mini 75
    Äldre 5 Feb 21:59
    #1

    Skulle ju stå... Läst att zink, folsyra, Q10, arginin, ginseng och multivitamin kan öka spermieantalet...

  • Äldre 5 Feb 22:32
    #2

    Men det är väl ganska många till antalet redan?? Ja, jag vet vad normala antalet ligger på.. Men ändå.. Det borde ni komma långt på :)) Och ja, dessa säga öka spermaproduktionen..lycka till!!!

  • mini 75
    Äldre 6 Feb 15:41
    #3

    Huvuddiagnos: manlig infertilitet... Men det finns ju några, så helt omöjligt borde det inte vara.

  • Äldre 6 Feb 15:50
    #4

    Ja,maken hade 28 miljoner vid IVF en gång och efter det åt han 45 mg zink och 1000uq folsyra och astaxantin och omega3 per dag två månader och nästa IVF var antalet 48 miljoner. Slump eller inte,men ytterligare ett halvår senare var antalet 225 miljoner d.v.s som det var första spermaprovet. Numer äter han en multivitamin per dag plus en omega3 och antalet har varit normalt sen dess.

  • Äldre 6 Feb 15:51
    #5

    Skulle ha tillagt att enligt den studie som gjorts så behövs stora mängder zink och folsyra tillsammans för att det ska ha effekt. Alltid värt att prova plus de vanliga tipsen!

  • Äldre 7 Feb 10:15
    #6

    Hej,

    Vill bara berätta att min man började med 5 miljoner spermier vid första undersökningen (inför IVF), sedan åt han zink, selen, D-vitamin och en örtkapsel vid namn Veros (från märket Sunrider, som ska öka manlig fertilitet).

    Efter några månader (kanske ett halvår) hade han ökat antalet till 25 miljoner!
    Dessutom var rörligheten och kvaliteten allmänt bättre.

    Vår läkare sa att vi kunde få barn på naturlig väg med de värdena, men vi hann få pluss med IVF:en och fick en underbar son.

    Hoppas detta kan hjälpa er andra!!

  • mini 75
    Äldre 8 Feb 19:47
    #7

    Hoppas det funkar här med! Skadar ju inte att testa... Tack för era svar, som ger hopp!

  • mini 75
    Äldre 10 Feb 23:03
    #8

    Lämnade ni in nya prover, eller testade ni själva hemma?

  • Äldre 12 Feb 19:21
    #9

    mini 75: Vi gjorde prover inför IVF-behandlingarna och fick på så sätt reda på antalet och kvaliteten.

  • Äldre 2 May 11:46
    #10

    Har också hört att zink tillsammans med folsyra ska öka antalet. Har ni några länkar till de preparat ni använt? För jag fattade det som att det vara ganska höga doser zink  så höga att det är receptbelagda. Men har det ökat med lägre dos? Gärna länk till de ni använt!

  • Äldre 27 May 16:50
    #11

    Mitt spermaprov blev mycket bättre efter att jag slutade dricka kaffe (Antagligen pga att det är väldigt mycket gifter och bekämpningsmedel i det.) iaf. Mitt problem hade dock ingenting med antalet spermier att göra.

  • Äldre 2 Jun 12:33
    #12

    moto: http://www.niomanader.se/content.asp?id=215#zinkfolsyra rätt långt ner står det om studien.
    Vi köpte de starkaste zink o folsyratabletterna vi kunde hitta o så tog maken många många tabletter per dag
    Vet inte om det var de eller det att vi båda slutade helt med koffein och jag började ta E- & D-vitamin som gjorde att vi lyckades men idag har vi en liten som sover på pappa nu  

  • TrueMe­aning
    Äldre 2 Jun 12:48
    #13

    Då blir det att inhandla Zink och Folsyra åt sambon!!

Svar på tråden Någon som lyckats öka spermieantalet med kosttillskott?