• Simon 666

Hon vill inte vänta men jag vill

SUCK!!! 

En av min tjejs stora drömmar är att bli en ung förälder (även om jag aldrig kommer att fatta varför) men jag vill vänta tills jag är 35-40. Så den stora frågan är, VAD FAN GÖR JAG?? 

• Svar på tråden Hon vill inte vänta men jag vill
  • Trashie

Hur gammal är hon och hur gammal är du?

• KimPossible

Eh, du ser till att ni skyddar er, alternativt inte har sex. Eller så gör du slut. Fast du kan ju prova att prata lite vett i henne först, det kan ju funka även om småbrudar med barndrömmar sällan verkar ta till sig fakta och realiteter.

• IsaCMoJs

Hon kanske inte vill mista chansen att få bli mamma? Efter en viss ålder så är det svårare att bli gravid så vänta inte för länge!!

• Vinterankan

Antingen gör ni slut eller så hittar ni ett mellanläge. Och som trashie säger, hur gamla är ni? Beror ju på hur länge ni har varit tillsammans också. Är ni dryga 20 och har varit tillsammans ett år eller 25 pch har varit tillsammans riktigt länge? I fall 1 så skulle jag säga att det verkligen är att hasta in i något, i fall 2 så kanske det är det som din tjej känner som "nästa steg" i er relation. 

Vad som menas med ung förälder är ju lite olika på olika ställen. Känner mig som ganska ung förälder till min dotter som jag fick när jag var 28 så länge jag är i stockholm, när jag åker till andra delar av landet så kan jag känna mig lastgammal. Viktigt är ju att ni tar en ordentlig diskussion om det här så att det inte blir att ni fastnar i fällan med att du får allt försörjningsansvar medan hon är "mamma" vilket inte är bra för någon av er. 

Kanske ni kan göra en kompromiss att när hon har ett arbete som dels ger henne ordentlig inkomst och som dels känns långsiktigt så kan ni skaffa barn. Eller har genomfört 3/4-delar av en utbildning som sannolikt leder till ett bra jobb.   

• Lenora

Var ärlig och bestämd. Förklara att du inte vill ha barn än på ett bra tag och undvik att tjafsa om det, var rak, trevlig och tydlig.

Jag behöver väl inte säga att du bör skydda dig? Läs på om de olika preventivmedlen och känn efter om du är villig att ta risken med vaginalt sex.

• Ant3
    Simon 666 skrev 2012-02-05 23:52:49 följande:
    SUCK!!! 

En av min tjejs stora drömmar är att bli en ung förälder (även om jag aldrig kommer att fatta varför) men jag vill vänta tills jag är 35-40. Så den stora frågan är, VAD FAN GÖR JAG?? 
    Var ärlig och stå på dig. Förälder är ju inget man kan bli bara för att vara schysst.
  • Ant3
    Vinterankan skrev 2012-02-06 06:52:10 följande:
    Antingen gör ni slut eller så hittar ni ett mellanläge. Och som trashie säger, hur gamla är ni? Beror ju på hur länge ni har varit tillsammans också.
    Jag förstår inte resonemanget. Vad spelar det för roll hur gamla de är och hur länge det vart tillsammans? Oavsett svaren så ändras ju inte det faktum att han inte vill ha barn än.
  • Lenora

I TS presentation står det att han är 16 år, till er som undrar över hans ålder.

• viseversa

Du vet väl att det inte är så lätt för en kvinna att bli gravid ju äldre man blir? Om du inte kan tänka dig att vika dig lite påd en frågan ska ni kanske göra slut så hon har chans att följa SINA drömmar i livet och träffa en man som VILL ha barn nu!

• Lenora
    Ant3 skrev 2012-02-06 15:27:20 följande:
    Jag förstår inte resonemanget. Vad spelar det för roll hur gamla de är och hur länge det vart tillsammans? Oavsett svaren så ändras ju inte det faktum att han inte vill ha barn än.
    Åldern spelar roll om hon är över 35 och börjar tappa sin fertilitet, men det skulle man knappast kalla en "ung mamma". Då skulle jag också ge TS ett annat råd än det jag gav.

Jag antar att TS tjej är runt 16år hon också? 
Svar på tråden Hon vill inte vänta men jag vill