NPeters skrev 2012-02-08 10:08:12 följande:
Och sluta vara så hatisk, jag går på samtalsterapi, har gått flera olika terapiformer, jag kämpar med mitt mående och tillit till andra dagligen, så innan du skriver saker som detta kanske du ska vara lite mer insatt. Att det är okej att kränka andra såhär på internet, vissa människor är otroligt elaka.
Ber om ursäkt ifall du känner dig kränkt. Jag är inte hatisk men jag har svårt att förstå människor som tycker att de "äger" andra människor och tror att de kan kontrollera dem 24/7.
Det är inte bara du som tror att du kan styra över andras tankar och fantasier, det finns tyvärr fler som tror det och för mig är det helt obegripligt korkat. Jättebra att du har sökt hjälp förresten för det är ju uppenbart att problemet enbart ligger hos dig, inte hos din kille som runkar eller fantiserar om någon annan vilket absolut inte behöver betyder något men det är sådant man inte kan styra över.
Om du sen tycker att alla är så elaka på internet kanske du ska vänta med att kommentera i ett forum tills du blivit starkare och mår bättre och kan ta kritik. Jag hoppas både för din och din killes skull att du kommer till rätta med dina problem snart. Lycka till!