Anonym skrev 2012-02-08 12:53:30 följande:
Jag och min pojkvän kom överens om att vi inte skulle kolla på porr, och verkligen inte onanera till porr. Vi var på en längre semester då han faktiskt, när jag har legat och sovit eller suttit i rummet bredvid, gått in på toaletten, satt på porr och runkat. Detta såg jag som ett otroligt stort svek, mina känslor inför det var närmast som om han skulle berätta att han var otrogen, särskilt då jag inte tittat på porr ens för en sekund sedan vi blev tillsammans. Jag "förbjöd" honom att göra det, men han har tydligen gjort det igen. Jag älskar honom och försöker förlåta honom men jag har också förklarat att om det händer igen så tror jag inte att jag kommer att kunna förlåta honom och stanna kvar.
Jag förstår verkligen TS (även om detta nu må vara ett troll) och de andra som säger sig vara emot runkning, bara det att jag är emot det om det sker till porr. Jag har självklart själv onanerat, däremot inte till porr och mina tankar rör sig inte heller bort mot någon annan, så om jag överhuvudtaget tänker på någon när jag onanerar så är det honom jag tänker på. Därför kan jag ha ett stort problem när han gör det, eftersom jag inte vet ifall han tänker på mig eller ifall han kollar på porr och tänker på sina porrstjärnor. Det ser jag som något nästan i höjd med otrohet. Jag vill ha samma respekt som jag ger honom. Som en annan skrev här också så vill jag ha mer sex än vad han vill, och när han runkar istället, då blir det automatiskt att det känns som ett svek.
Har paret kommit överens om att inte runka eller vad det nu kan vara, så är det en överenskommelse som ska hållas. Det kvittar ifall han är en kille och "det är vad killar gör", han ska kunna visa dig den respekten att inte göra det om du mår dåligt av det.
Ni som skrattar åt detta och hur liknande känner, så vet ni verkligen inte hur det känns. Jag försöker att ha en mer lättsam syn på det, men det är inget jag kan hjälpa och det är något som verkligen sårar.
Du pratar om en "överenskommelse", men vad är det du menar då? Eftersom killen uppenbarligen inte verkar vara helt inne på idén egentligen, så låter det ju mest som han fått lov att vika sig för tjejens vilja. Vad för slags "överenskommelse" är detta tycker du?