• Yuna

Den jäveln runkade!

Josse112, det där med Pricken är en av de dummaste jämförelserna jag någonsin hört. Pricken kunde inte rå för att han föddes pricking. Att hata honom bara för att han är prickig är fel. Trådskaparen och DU kan däremot rå för att ni är så dumma att ni tycker att onani är respektlöst mot partnern och att likställa med otrohet.

Vad är det som är så hemskt? Att de vill tillfredsställa sig själva? Så vad händer när någon måste på en tjänsteresa eller liknande? Ska man hålla sig i en vecka? Två? Tre? Eller när någon hamnar på sukhus? Konstakt sjukhussex eller avhållsamhet?

Du kan rå för att du är en idiot. Du föddes inte sådan! Du är inte som Pricken! Du är bara osäker på dig själv. Du verkar tro att om din partner runkar så älskar han inte dig tillräckligt mycket, vilket är ett tydligt tecken på dålig självkänsla. Eller så vill du bara ha komplett kontroll över din partner.

Säg, är du 100% avhållsam från onani när du är i ett förhållande? Du har aldrig svarat på den frågan. Uppsök psykolog för din egen och dina framtida partners skull.

• Yuna
    Anonym (sluta.) skrev 2012-02-06 21:18:40 följande:
    Fattar inte varför det svider så mycket i ögonen på folk för att man inte gillar att ens partner onanerar.

Jag ser det som otrohet då han fantiserar/ser på andra, isf kan han lika gärna faktiskt HA sex med någon. Det är liksom lika sårande att veta att andra finns i hans huvud.
    Så du ser aldrig på någon annan? Du fantiserar aldrig om någon annan? Du tittar inte på film och tänker "Gud vad sexig han den där skådespelaren är"? Du tittar aldrig någonsin på andra män i verkliga livet? Om du ser en riktig snygg manlig underklädesmodellaffisch så tittar du inte på den utan tittar automatiskt bort?

Vad är det för fel på dig som tycker att det är otrohet att han ens tittar på andra? Det är respektlöst om han gör det när du är bredvid, men att uppskatta att det finns vackra människor i denna värld är helt normalt och sunt.

Går du runt och tittar alltid ner i marken eller? För hur kan du annars se till att du aldrig tittar på en annan man än din partner?
  • Yuna
    Anonym (sluta.) skrev 2012-02-06 21:31:15 följande:
    Jag förstår vad ni menar, men återigen - jag har varit fullkomligt ärlig om detta vilket betyder att jag absolut inte hindrar honom. Han får göra vad han vill, men jag kommer inte stanna med honom om han glor på porr.
    Så nu heter det "om han glor på porr"? Vad hände med "om han [ens] tittar på andra"? Insåg du hur idiotiskt det lät?

Så nu är det bara porr han inte får titta på? Eller får han fortfarande inte onanera, fantisera om andra eller titta på andra? Och är du 100% avhållsam från alla nämnda aktiviteterna själv, då?
  • Yuna
    Anonym (sluta.) skrev 2012-02-06 21:34:15 följande:
    :)

Givetvis ser vi andra människor och givetvis tycker vi det finns snygga personer.. Att sedan fantisera om dem sexuellt alt. se dem nakna är en helt annan sak.

Bryr mig itne ett dugg om min sambo ser halvnakna tjejer på film med mig, vi kollar på porr tillsammans men på varsitt håll känns det inte okej, och detta är han väl införstådd med och jag tvingar inte på något sätt.

Nej, jag onanerar inte och nej jag fantiserar inte om andra. Däremot när vi har sex kan vi "fantisera" tillsammans att vi är flera osv.

Vi har även trekanter då och då.
    Vad i... trekanter, helt okej. Titta på andra på gatan, inte okej.

Alrighty then. Bry dig inte om mig medan jag tillkallar männen i vita rockar.
  • Yuna

Det mest patetiska är ju att nästan alla som säger att onani inte är okej i ett förhållande gör det anonymt för att till och de fattar att de är så puckade att de inte kan stå för deras OCD öppet.

• Yuna
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 16:02:31 följande:
    Underlaget är större än vad många inbillar sig. En viss del av befolkningen är asexuell i betydande grad. Av nio miljoner invånare blir det ett stort antal människor som man nästan aldrig talar om.
    Vad är det här för skitlogik? "Jag är asexuell. Alltså måste alla som vill dejta mig också vara asexuella! För runkar det är det otrohet!".

En bra sak i alla fall: Du kommer troligen förbli barnlös (för sex, usch!). Tack gode Flygande Spagettimonstret för det.
Svar på tråden Den jäveln runkade!