Phandoraz skrev 2012-02-07 17:38:25 följande:
Om bàda har gàtt med pà att inte onanera i förhàllandet, är det ju inte att beröva nàgon fràn nàgon rättighet. Man har dà valt detta själv. Om man senare under förhàllande, känner att ens egna tankar, känslor och behov har förändrats. Kan man ju prata om detta med sin partner, sà att den andre vet om denna förândring, och har en ärlig chans att vara med i tankegàngen och känslorna angàende det ämnet. Sedan vet vi ju inte om det finns nàgot mer bakomliggande med det hâr problemet. Kanske var det här droppen som fick bâgaren att rinna ôver, pga problem innan.
Jag var ihop med ett utav mina ex i tvà och ett halvt àr. Jag âr vâldigt sexuellt aktiv, och har svàrt att hitta en man som kan hàlla samma tempo som jag. Därför föredrar jag att den jag är ihop med inte runkar, dà jag redan vill ha mer sex än vad han vill. Att onanera för en kvinna, är fysiskt annorlunda än var det är för en man. En kvinna kan komma hur mànga gànger som helst, medan en man är mer begränsad.
För mig handlade det om att när mannen onanerar, har vi mindre sex. Därför gillar inte jag det.
Jag är alltid väldigt öppen om denna àsikt fràn början, och om han känner att detta inte är ok, har han rätt att säga sà och avstà fràn denna bestämmelse.
Jag utför bàde oralsex, runkande och sex varje till varannan dag. Om han känner att han fortfarande vill ha mer, eller ibland hellre runkar än att ha sex, sà âr det upp till honom. men han vet var jag stàr i saken.
Han som jag var ihop med i tvà och ett halvt àr, sa att han inte onanerade. ändà hade vi bara sex en gàng i veckan. Jag màdde dàligt över det, och vi pratade om det flera gànger. Jag var sà otroligt kär och beroende av honom, och kunde inte lämna honom. Sedan efter tvà och ett halvt àr, slank det ur honom under ett bràk, att han onanerat sedan vi blev tillsammans. Nästan varje dag. Till mig hade han sagt att han inte var en sàdan sexuell människa.
Jag hade kämpat i flera àr med honom, efter att jag fick veta det gjorde jag slut.
Vissa vill inte att ens partner ska onanera, anledning är varierande. Att man tycker olika, är inget fel. Att ifràgasätta nàgons àsikt är ocksà helt normalt och tillàtet. Men man ska försöka göra det med öppna ögon och öppet sinne, inte bara smutskasta sàdant som âr annorlunda än ens egen uppfattning.
onani resulterar ju inte nödvändigtvis i MINDRE sex, snarare tvärtom! om det inte rör sig om onani dagarna i ända så triggar det ju till mer sex och gör en positiv spiral uppåt(enligt både erfarenhet och kända sexologer

)
onani går ju inte heller att definitivt koppla till sex och samliv. många föredrar att ha en privat plats för fantasier och självupptäckter.
du kan hävda vad du vill men onani är inget någon annan ska styra över! det är som att säga åt någon hur dom ska skita, pissa eller snyta sig. vadfan liksom? ens egen kropp är ens egen!